دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز دوشنبه در مسکو رایزنی ها برای مهار تنش در شبه جزیره کره آغاز شده است.

north korea

خبرگزاری اتریش از مسکو گزارش داد، آنگونه که خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد پاک اوئی چون (Pak Ui-chun)، وزیر امور خارجه کره شمالی با سرگی لاوروف (Sergej Lawrow)، همتای روس خود مذاکره کرده است.

وی سونگ لاک (Wi Sung-lac)، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی هم این هفته قرار است به مسکو برود. در همین حال، گریگوری لوینوف (Grigori Lowinow)، مامور ویژه روس برای مساله کره عازم واشنگتن شده است.

از آغاز شلیک توپخانه ای کره شمالی به جزیره یئونپیونگ کره جنوبی در تاریخ 23 نوامبر که چهار کشته بر جا گذاشت، اوضاع این منطقه به شدت متنشج شده است. هر یک از دو کره دیگری را متهم می کند که به تشدید تنش نظامی دامن می زند. روسیه جزء شش کشوری است که در گذشته در مذاکرات بر سر برنامه هسته ای کره شمالی حضور داشت.

در همین حال، کره جنوبی رزمایش جدیدی را آغاز کرده که بنا به اعلام ارتش این کشور تا روز یکشنبه طول می کشد و 27 منطقه را در بر می گیرد. با این حال این مناطق شامل منطقه جنجالی مرزی با کره شمالی در دریای زرد نیست.

بنا به اعلام مقامات حفاظت در برابر شرایط اضطراری در کره جنوبی، روز چهارشنبه هم قرار است مانور بزرگ غیرنظامیان برگزار شود. در این مانور هواپیماهای کره جنوبی حمله هوایی کره شمالی را شبیه سازی می کنند و مردم باید پس از شنیدن آژیر هشدار به پناهگاه ها یا دیگر تاسیسات زیرزمینی پناه برند.

کد خبر 123147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز