کار تصویب لایحه طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران دیروز در شورای اسلامی شهر تهران به اتمام رسید.

شهر هوا

به‌گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، بخشی از این طرح اختصاص به نقشه‌هایی داشت که باید تهیه می‌شد و بخشی هم آیین‌نامه‌های اجرایی بود که با توجه به گستردگی شهر تهران بررسی و تصویب بندهای بسیار حجیم آن نیاز به جلسات متعدد و ساعت‌ها کار کارشناسی داشت.

دانشجو افزود: با توجه به زحمت و هزینه بسیاری که تهیه این طرح برای مدیریت شهری داشت، انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر در سطح مناطق شهر تهران اجرایی شود. دیروز همچنین شورای شهر تهران کار تعیین بهای خدمات مراکز فرهنگی شهرداری تهران را به اتمام رساند.

دانشجو گفت: بر این اساس شهرداری مکلف شد بهای خدمات ارائه شده در فرهنگسراها نظیر فعالیت‌های کمک آموزشی، فرهنگی، هنری، آموزش زبان، قرآن و ... را براساس جدولی که دیروز به تصویب رسید، دریافت کند. دیروز همچنین شورای اسلامی شهر تهران به طراحی سرای قرآن توسط معماری که مقیم ایران نیست، انتقاد کرد.

شورای شهر تهران مرجع تعیین کیفیت بنزین نیست

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه نشست خود با خبرنگاران برخی اظهارات نسبت داده شده به وی در مورد کیفیت بنزین را تکذیب کرد و گفت: شورای شهر تهران مرجع تعیین کیفیت بنزین نیست. بنابراین برخی اخبار که به نقل از اینجانب در مورد کیفیت بد بنزین و تاثیر آن بر آلودگی هوا مطرح شده، صحت ندارد.

به گفته دانشجو، شورای شهر از متخصصان ایرانی که در عرصه‌های مختلف از جمله قطع وابستگی برای تامین سوخت و بنزین تلاش می‌کنند حمایت و قدردانی می‌کند. دانشجو اضافه کرد: شورای شهر تهران همانند موضوع آب و کیفیت آن، در مورد بنزین نیز به‌نظر مراجع رسمی احترام می‌گذارد و آن را تایید می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به جلسات ستاد مبارزه با آلودگی هوا که بدون حضور نماینده‌ای از سوی شورای شهر برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در مورد آلودگی هوا هر ساله اینطور باب بود که وقتی ستاد مبارزه با آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل می‌شد بنده به‌عنوان نماینده شورا در این جلسات شرکت می‌کردم اما از آنجایی که این یک رویه قانونی نبود امسال دعوتی از من برای شرکت در این جلسات صورت نگرفت و ما هم هیچ گله‌ای نداریم.

وی در باره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم، می‌بینیم یکی از اقدامات صورت گرفته این است که دیگر در تهران تاکسی بنزین‌سوز نداریم یا اقداماتی برای گسترش فضای سبز پیرامونی همچنان صورت می‌گیرد اما واقعیت این است که موقعیت اقلیمی و جغرافیایی شهر تهران فراتر از این اقدامات را می‌طلبد و از برنامه جامع کاهش آلودگی هوا که افقی 10ساله داشت نیز عقب هستیم.

کد خبر 123058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز