یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مراسم رونمایی تابلوی «پرچمدار حق» اثر محمود فرشچیان بدون حضور خود او برگزار شد.

تابلو محمود فرشچیان

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از این تابلو گفت: آثار استاد فرشچیان از جمله سرمایه‌های معنوی کشورمان محسوب می‌شود. هنرمندان ما به مباحث هنری توجه خاصی دارند و این ایام هم روزهای بسیار خوبی است برای پرداختن به موضوعات دینی و مذهبی.

وزیر ارشاد با بیان اینکه آثار فرشچیان نقش و رنگ الهی دارد، افزود: با نگاه‌کردن به تابلوی استاد فرشچیان گویی خود استاد را می‌بینیم که عشق و ارادتش را به اهل‌بیت به تصویر کشیده است. وی از دیگر آثار این هنرمند یاد کرد و گفت: تابلوی «نیایش»، «پنج روز خلقت» و دیگر آثار او با موضوع انبیا نشانگر عشق و ارادت این هنرمند به اهل‌بیت است.

وزیر ارشاد از اهدای این اثر به آستان قدس رضوی خبر داد و یادآور شد: این تابلو همچون دیگر آثار فرشچیان به‌رغم اینکه طالبان بسیاری در سطح دنیا دارد از سوی فرشچیان به آستان قدس رضوی اهدا می‌شود. حسینی در بخش دیگری از سخنانش درباره تابلوی پرچمدار حق، گفت: آثار ماندگار چون با فطرت آدمی سازگارند، ماندگار می‌شوند.

در این تابلو نیز پرچمدار و کسی که باید در صدر لشکر حرکت کند شجاع‌ترین و وفادارترین عضو لشکر است که باید تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پرچم را با صلابت نگه دارد و چه کسی بهتر از حضرت ابوالفضل(ع) که امروز به‌عنوان یار وفادار امام حسین (ع) در این تابلو به تصویر کشیده شده است؟

در ادامه این مراسم حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد در مورد آثار محمود فرشچیان گفت: آثار استاد فرشچیان به آستان قدس رضوی اهدا می‌شود و این مایه افتخار و خرسندی است برای جامعه ایران که چنین آثار هنری ارزشمندی در اختیار دارد. وی افزود: استاد فرشچیان آثار بزرگی را در حوزه طراحی، نقاشی و گرافیک نیز انجام داده و ساخت ضریح حرم اباعبدالله‌الحسین‌(ع) نیز از جمله فعالیت‌های ایشان است که مایه افتخار ملت ماست.

کد خبر 123041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز