گروه ادب و هنر - احمد افشار: نشست خبری سومین جشنواره دوسالانه هنر‌های تجسمی دامون‌فر ویژه جوانان زیر 25سال در رشته‌های نقاشی، طراحی، پوستر و تصویر‌سازی‌ صبح دیروز در گالری پردیس ملت برگزار شد.

نقاشی نمایشگاه

سیف‌الله پویاراد، مدیر سومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر در این نشست خبری گفت: این جشنواره از 16مهرماه در گالری پردیس ملت گشایش یافت و در حاشیه نمایشگاه چند کارگاه آموزشی را برگزار کردیم که نخستین کارگاه آموزشی این جشنواره با حضور یاسمین سینایی در روز جهانی کودک برگزار شد و دومین کارگاه نیز از 22 مهرماه شروع شده و تا 27 مهرماه ادامه خواهد داشت.

پویاراد درباره آثار ارسالی به جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر افزود:‌ این جشنواره با رویکرد نقاشی، طراحی، پوستر و تصویرسازی برپا شد و کل آثاری که به دبیرخانه سومین جشنواره رسید 4496 اثر از 1678 هنرمند زیر 25 سال بود که در بخش نقاشی657 اثر، طراحی 287 اثر، پوستر 296 اثر و تصویرسازی 347 اثر به نمایشگاه راه یافت که در مجموع 230 اثر از 201 هنرمند انتخاب شد و به نمایش درآمد. در بخش پوستر نیز 246 اثر از 110 هنرمند انتخاب شد که از طریق نمایشگر تلویزیونی به نمایش گذاشته شده است.

پویاراد در بخش دیگری از سخنانش به جایزه برنده اول این جشنواره اشاره کرد و گفت: یک شرکت آلمانی سال آینده دویست و پنجاهمین سال تأسیس خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت برنده اول این جشنواره نیز با هزینه شرکت دامون‌فر در این جشن شرکت خواهد کرد. در ادامه نشست فرح اصولی، رئیس هیأت داوران 3 دوره این جشنواره گفت: من به‌دلیل علاقه‌ای که به سرنوشت هنری جوانان کشورمان دارم معتقدم پیشکسوتان هنری بایستی با حمایت و تشویق جوانان هنرمند که سرمایه‌های ما و ادامه حیات هنری ما هستند، آنها را در ادامه این راه ترغیب کنند.

وی افزود: آثار ارسالی به این جشنواره از 2 دوره قبلی قوی‌تر بود و همین، انتخاب آثار را برای ما بسیار مشکل می‌کرد. بنابراین کسانی که برنده می‌شوند نباید تصور کنند که تمام قله‌های موفقیت را فتح کرده‌اند و همین جایزه برایشان حکم سم را پیدا کند و کسانی هم که کارشان انتخاب نشده و به نمایشگاه راه نیافته است،

نباید ناامید شوند و باید با پشتکار فراوان کارشان را ادامه دهند. اصولی درباره ترکیب هیأت داوران جشنواره و ارزیابی تخصصی آثار گفت: امسال از هنرمندانی که از طیف‌های مختلف از جمله هنر جدید و معاصر هم بودند، در ترکیب داوری استفاده کردیم. وی همچنین به انتخاب بهترین اثر از سوی تماشاگران هم اشاره کرد و افزود:‌ برای آنکه بدانیم مخاطبان ما چه اثری برایشان جذاب است، جایزه بهترین اثر از نگاه تماشاگران را گذاشته‌ایم.

اصولی ادامه داد: جوانان ما خودشان را در کارشان توصیف می‌کنند و به نوعی حدیث نفس می‌کنند که برای این کار فیگوراتیو بهتر جواب می‌دهد.گفتنی است نمایشگاه سومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر، ‌در گالری پردیس ملت برپاست

کد خبر 118604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز