گروه شهری: استاد فرشچیان، چهره ماندگار و یکی از برجسته‌ترین نگارگران ایران در دیدار با محمد هادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری از فعالیت‌های گسترده شهرداری تهران تقدیر کرد.

در این دیدار که در منزل استاد فرشچیان برگزار شد، ایازی در مورد فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری گفت: مدیریت فرهنگی شهر دیدار با نخبگان، هنرمندان و اندیشمندانی چون جنابعالی را فرصتی می‌داند که از دیدگاه‌های این عزیزان آگاه شده و در اداره شهر از آن استفاده کند.

وی افزود: در شهرداری تهران فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی و زیرساخت‌های خدماتی و توسعه شهری در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها رضایت شهروندان تأمین خواهد شد.معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری ادامه داد: ساخت فضاهای فرهنگی در بوستان ولایت به سرعت در حال پیگیری است.

باغ هنر و باغ کتاب نیز از جمله پروژه‌های در حال ساخت است که در آینده بخش مهمی از باغ هنر به هنرهای سنتی نظیر مینیاتور و صنایع‌دستی اختصاص خواهد یافت. استاد فرشچیان نیز گفت: من در هر سفر به ایران شاهد تغییر و تحول در شهر هستم و به شهردار تهران و همکارانشان خسته نباشید و تبریک می‌گویم.

برای رفتن به قم و ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) از تونل توحید عبور می‌کنم و بارها بر شهردار تهران آفرین گفته‌ام. وی ادامه داد: اینکه شهرداری در مورد مسائل فرهنگی و هنری اقدامات گسترده‌ای را در دست اجرا دارد جای تقدیر دارد ولی باید حتما به هویت و منظره شهر هم توجه شود.

ساخت مناره و گنبد مساجد و امامزاده‌ها را توجه کنید که با همان معماری اصفهان و سنتی اجرا شود.چهره ماندگار هنر کشورمان افزود: من تمامی موزه‌های مهم دنیا را دیده‌ام و اینکه در تهران موزه دفاع مقدس و هنر و باغ کتاب در حال احداث است بسیار کار خوبی است اما دقت فرمایید که از نمادهای اسلامی و ایرانی در ساخت آنها استفاده شود. بوستان ولایت با این همه امکانات که در حال ساخت است جای تشکر دارد و امیدوارم که همه خدمتگزاران در شهرداری موفق باشند که تهران را متحول کرده‌اند.

کد خبر 134536

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز