جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

تندیس مومی «محمود فرشچیان» با حضور جمعی از هنرمندان نظیر عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، ژاله علو، مسئولان ستاد چهره‌های ماندگار و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد رونمایی شد.

محمود فرشچیان

در این مراسم، محمود فرشچیان گفت: با احترام به همه استادان بزرگ تئاتر و سینما که اینجا حضور دارند، کلامی از چارلی چاپلین را برایتان می‌خوانم: «اگر 10 بهانه برای گریستن داشته باشی، صدها دلیل برای خندیدن داری».او از دبیر ستاد چهره‌های ماندگار به‌دلیل برگزاری مراسم بزرگداشت برای هنرمندان و استادان بزرگ ایران قدردانی کرد و گفت: من عاشقانه کار می‌کنم و لوح تقدیر را باید به کسانی چون اسعدی دبیر ستاد چهره‌های ماندگار داد.

حمید کنگرانی، سازنده این تندیس نیز گفت: من از دوران کودکی به استاد فرشچیان ارادت داشتم و همیشه دوست داشتم شاگرد ایشان باشم اما چون این امکان میسر نبود، یک شب استاد را در خواب دیدم که مرا راهنمایی کرد و امروز هم خوشحالم که خداوند این توانایی را به من داده است تا کار کوچکی را درخدمت به هنرمندان و استادان بزرگ کشور انجام دهم. همچنین علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی و ژاله علو هر یک در بخش‌های مختلف مراسم درباره محمود فرشچیان سخن گفتند. عزت‌الله انتظامی گفت: همیشه از بزرگان کشورمان به مناسبت درگذشت آنها یاد می‌کنند؛ بهتر است که مراسم بزرگداشت بزرگان و استادان کشورمان را در روز تولد آنها برگزار کنیم که روز متولد شدن‌ آنهاست نه‌روزی که از دنیا رفته‌اند. انتظامی ادامه داد: ماندگاران خودشان خود را ماندگار کرده‌اند ولی باید از ستاد چهره‌های ماندگار و صدا و سیما نیز که برنامه‌ ارزشمندی را به بزرگداشت استادان و بزرگان کشورمان در زمان حیاتشان اختصاص داده‌اند، قدردانی کرد.

کد خبر 139146

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز