پرسپولیس عصر 18 آذر در بحرانی‌ترین شرایط ممکن مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

فوتبال

 تیمی که در 3 هفته اخیر 3 شکست سنگین را متحمل شده و از رده دوم جدول به رده پنجم سقوط کرده است، نمی‌تواند شرایط مناسبی برای رویارویی با تراکتور داشته باشد ولی علی دایی امیدوار است ناکامی‌های پرسپولیس را در تبریز جا گذاشته و با دست پر به تهران برگردد.

البته تیم بحران‌زده او با نگرانی‌های زیادی در تبریز به میدان خواهد رفت و تماشاگران متعصب تراکتور هم روز سختی را برای پرسپولیسی‌ها رقم خواهند زد. تیم دایی درصورت شکست مقابل تراکتور جایش را در رده پنجم جدول، به این تیم تبریزی خواهد داد و شکست قرمزهای تهران شاید اتفاقات جدیدی را در این تیم رقم بزند. البته پرسپولیس در 17 سال اخیر مقابل تراکتور شکست نخورده است.

درمجموع بازی‌های پرسپولیس و تراکتورسازی، تیم تبریزی فقط یک بار در سال 72 و در خانه مقابل پرسپولیس پیروز شده است. 2تیم در مجموع 27 بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که پرسپولیس با 14 برد، 12 تساوی و یک باخت نسبت به حریفش برتری کامل دارد.

نگرانی از اتفاقات دور رفت

این دو تیم در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که اتفاقات بازی رفت در ورزشگاه آزادی هنوز فراموش نشده است. جنجال و حاشیه‌های بازی دور رفت محرومیت و جریمه تیم تبریزی (و همچنین محرومیت پرسپولیس) را به‌دنبال داشت و از آن تاریخ تا به امروز هواداران تراکتورسازی انتظار رویارویی با پرسپولیس و دایی را می‌کشند. در این میان کریم باقری بازیکن محبوب تبریزی‌ها هم بعد از اتفاقاتی که در پرسپولیس برایش افتاد از فوتبال خداحافظی کرده و شاید این موضوع جو ورزشگاه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

البته سرمربی، مدیرعامل و چند بازیکن با‌تجربه تراکتور از جمله تیموریان و نصرتی از هواداران تراکتور خواسته‌اند که فقط تیم خودشان را تشویق کنند و به مسائل حاشیه‌ای توجهی نداشته باشند. در ضمن مجتبی شریفی رئیس کمیته انضباطی قصد دارد برای نظارت بر این بازی در تبریز حضور داشته باشد.

در این میان جعفری مدیرعامل تراکتور به اتفاقات بازی گذشته اشاره کرده و می‌گوید: «در آن بازی میهمان بودیم و کنترل حوادث دست ما نبود اما خوشبختانه برای این بازی برنامه‌ریزی‌هایی شده است. هواداران ما کاملا توجیه هستند و تعامل خوبی با آنها داریم و با مسئولان استان هم صحبت کردیم. من فکر می‌کنم بدون هیچ مشکلی این بازی برگزار شود.» او تاکید می‌کند: «پرسپولیس تیمی قدیمی و ریشه‌دار است و ما احترام زیادی برای آنها قائل هستیم.

حضور دایی در این تیم هم برای ما افتخار بزرگی است و فکر می‌کنم او می‌تواند در یک مصاحبه هر چند کوتاه احترام خودش را به همزبان‌هایش نشان دهد تا حاشیه‌ها به حداقل برسد.» سرپرست موقت پرسپولیس این بازی را مهم دانسته و حوادث پیش آمده در بازی قبلی را یک اتفاق می‌داند: «بازی ما و تراکتورسازی در هفته اول و ماجراهای پیش آمده تنها یک اتفاق بود. تراکتورسازی باشگاه بزرگی است و هواداران بزرگی هم دارد. »

جنگ هافبک‌ها

تراکتور در این بازی تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد ولی پرسپولیس بازیکنانی مثل محمد پروین و مهدی شیری را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و مهم‌ترین نگرانی دایی برای چیدمان ترکیب اصلی مصدومیت سپهر حیدری، علیرضا محمد و رضا نورمحمدی است.

وضعیت حیدری و محمد مبهم است ولی نورمحمدی که از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده است، برای دیدار با تراکتورسازی تبریز شرایط امیدوارکننده‌ای دارد؛ چراکه درصد زیادی از آسیب‌دیدگی این بازیکن برطرف شده است. البته بازگشت شیث رضایی شاید وضعیت خط دفاع را کمی بهتر کند.

جنگ هافبک‌ها در این بازی نقش زیادی در تعیین نتیجه خواهد داشت. تراکتور با حضور بازیکنانی مثل تیموریان، مهدی کیانی، لئوناردو پیمنتا و ابراهیمی خط هافبک پرقدرتی دارد ولی پرسپولیس هم با وجود بازیکنانی مثل محمد نوری، تیاگو و بادامکی درصدد از کار انداختن هافبک‌های تراکتور است؛ هرچند کارشناسان معتقدند قدرت تراکتور در میانه میدان از پرسپولیس بیشتر است.

دایی برای باز کردن دروازه تراکتور چشم به هنرنمایی رضایی، آرفی و هادی نوروزی دارد، از طرفی تراکتور هم در خط حمله روی گلزنی جاسم کرار، علی علیزاده و حتی ابراهیمی حساب باز کرده است. نکته قابل توجه در این دیدار رویارویی علیزاده و نصرتی با پرسپولیس خواهد بود که سابقه بازی در این تیم را دارند.

کد خبر 122757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز