همشهری آنلاین: بر اساس آماری که روز چهارشنبه منتشر شد، صادرات آلمان سقوطی غیرمنتظره را در ماه اکتبر به خاطر کاهش تجارت جهانی شاهد بود.

germany

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، اداره آمار ملی آلمان اعلام کرد صادرات از بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کاهش 1.1 درصدی در ماه اکتبر را پس از جهش سه درصدی در ماه سپتامبر تجربه می‌کند.

تحلیلگران پیشتر پیش‌بینی کرده بودند صادرات آلمان که دومین صادرکننده پیشرو پس از چین است، با کاهش 0.1 درصدی مواجه خواهد شد. با این حال واردات این کشور در این مدت 0.3 درصد رشد داشت.

این امر منجر شد مازاد تجاری آلمان به 14.3 میلیارد یورو (19 میلیارد دلار) در ماه اکتبر نزدیک شود که این رقم در ماه سپتامبر 16.8 میلیارد یورو بود.

در همین حال، مقایسه صادرات در ماه اکتبر امسال با سال گذشته رشد 19.8 درصدی را به ارزش 86.8 میلیارد یورو نشان می‌دهد. آمار واردات نیز با رشد 21 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در ماه اکتبر به 72.6 میلیارد یورو رسید.

صادرات آلمان به کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپایی که شامل اقتصادهای در حال ظهور همچون چین، هند و برزیل می‌شود، در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته جهش 28.4 درصدی داشت. واردات نیز 26.4 درصد بیشتر بود.

در همین مدت، صادرات به شرکای آلمان در اتحادیه اروپایی افزایش 14.9 درصدی در مقایسه سال به سال داشت. واردات از کشورهای اتحادیه اروپا هم 18.3 درصد رشد داشت.

کد خبر 122701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز