چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای تهران روز چهارشنبه همچنان در شرایط هشدار قرار دارد.

air pollution

نه تعطیلی‌های پی‌در‌پی، نه محدودیت تردد خودروها در شهر، نه پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در مورد وزش باد از روز سه‌شنبه و نه حتی به‌کار‌‌‌گیری هواپیماهای سم‌پاش برای آب‌پاشی فضای تهران، هیچ‌کدام آبی نشده روی آتش آلودگی هوای پایتخت: علی رغم پرواز هواپیماهای آبپاش به منظور کاهش غلظت ذرات معلق کمتر از دو و‌نیم میکرون در تهران، این ذرات با افزایش روبرو بوده است.

در گزارش مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران آمده است: میزان غلظت آلاینده های منو اکسید کربن نسبت به روز گذشته (سه شنبه) کاسته شده و بر میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و کمتر از دو نیم میکرون افزوده شده است و به این ترتیب انتظار می‌رود که شرایط هشدار هوای تهران تا ظهر امروز باقی بماند.

بر اساس این گزارش، افزایش آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون باعث تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و همچنین مرگ زودرس می شود به هین دلیل مرکز کنترل کیفیت هوا از شهروندان خواست که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های خود در فضای باز بکاهند.

این درحالی است که دیروز کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و آمار جمع آوری شده از ایستگاه‌های اندازه گیری آلودگی هوای تهران اعلام کرده بود که ضرورتی برای تعطیلی روزهای آتی تهران نیست.

کد خبر 122683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز