گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با انتقاد از یکی بودن واردکننده، تولید‌کننده و نظارت‌کننده بر تولید خودروها در کشور گفت: خودروهای تولید داخل آلایندگی بالایی دارند.

خیابان

سردار اسکندر مؤمنی در جمع خبرنگاران گفت مصرف بالا و همچنین حذف کنیستر از روی خودروهای پرتیراژ تولید داخل برای پایین‌آوردن هزینه‌ها، باعث افزایش آلایندگی‌ این خودروها شده است.وی اظهار داشت: باید یک نهاد مستقل و دارای اختیارات کافی و کارآمد تشکیل شود و بر ایمنی و آلایندگی خودروهای تولید داخل کنترل کند و نظارت داشته باشد والا شرایط آلودگی و ناایمنی خودروها در آینده بدتر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر به‌دلیل نبود سیستم کنیستر روی خودروها و همچنین در بازار، شاهد آلودگی خودروها هستیم. وی اظهار داشت: مبدل کاتالیست خودروها نیز بعد از 80 هزار کیلومتر یا 3 سال کارکرد، کارایی خود را از دست می‌دهد، این در حالی است که در بازار مبدل کاتالیست وجود ندارد و در این شرایط آلایندگی خودروها بیش از 5 برابر می‌شود.

سردار مؤمنی گفت: باید بررسی شود به چه دلیل کنیستر در خودرو‌های تولید داخل حذف شده و صحت این تصمیم توسط مراجع ذیصلاح بررسی شود. طرح زوج یا فرد با توجه به آلودگی هوای تهران تداوم خواهد داشت اما برنامه‌ای برای اجرای همیشگی طرح سراسری زوج یا فرد نداریم. سردار مؤمنی گفت: امروز تعداد خودروهای کشور از مرز 13‌میلیون گذشته است و یک‌میلیون خودرو نیز طی سال‌جاری وارد چرخه ترافیک شده و در تهران روزانه هزار خودرو وارد چرخه ترافیک می‌شود.

این مقام نیروی انتظامی تأکید کرد: برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک باید تصمیمات اساسی‌تر اندیشیده شود.
این مقام نیروی انتظامی گفت: وجود قوانین کارآمد و پیشرفته نیز در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.وی اظهار داشت: قانون جرایم رانندگی به‌رغم تثبیت در مجلس تنها به‌دلیل وجود یک بند معطل مانده است. نمایندگان مجلس این نکته را درنظر بگیرند که با قوانین و شیوه‌های سنتی نمی‌توان شرایط فعلی را کنترل کرد.

سردار مؤمنی گفت: تا به حال حدود 10‌هزار خودرو و موتورسیکلت دودزا در تهران متوقف شده است.وی اظهار داشت: موتورسیکلت‌هایی که در طرح ملی تعویض پلاک شرکت نکنند، توقیف خواهند شد

کد خبر 122743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز