همشهری‌آنلاین: بارش اندک باران و وزش باد، موجب شد تا میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها درهوای شهرتهران نسبت به روز گذشته کاهش یابد، اما با این وجود در برخی مناطق همانند ایستگاه‌های پارک رازی، پارک سلامت، پارک قائم و فرمانداری شهر ری ، همچنان شاخص کیفیت هوا در شرایط هشدار است.

به گزارش ایلنا براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم است.

به گزارش سازمان هواشناسی آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده در برخی نقاط سبب می‌شود تا شاخص کیفیت هوا تا ظهر در شرایط ناسالم باقی بماند.

بر اساس این گزارش با وجود کیفیت بهتر هوای تهران نسبت به روز گذشته در شرایط هشدار همچنان توصیه می‌گردد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی‌مدت در فضای باز را کاهش دهند.

همچنین با وجود وزش باد و بارش اندک باران و بهبود نسبی کیفیت هوا، ایستگاه‌های پارک رازی، پارک سلامت، پارک قائم و فرمانداری شهر ری همچنان PSI بالاتر از 150 را نشان می‌دهند که حاکی از شرایط هشدار و کیفیت هوا در این مناطق است.

براساس استاندارد، شاخص کیفیت هوا از صفر تا 50 نشان دهنده هوای پاک، 50 تا100 سالم، 100 تا200 هشداری و بالاتراز 200 نشان دهنده کیفیت اضطراری هوای است. 

کد خبر 123176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز