گروه شهری: انتشار خبر شروع بارندگی‌‌ها از روز دوشنبه (22 آذر ) اگرچه نوید رسیدن روزهای پا ک را داد ولی شاخص کیفیت هوای تهران روز گذشته همچنان از افزایش 33‌واحدی غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و قرار گرفتن وضعیت آلودگی هوای تهران فراتر از شرایط نیمه هشدار خبر داد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران در این رابطه از بارش باران در روز دوشنبه(فردا) خبر می‌دهد و می‌گوید: براین اساس کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در تهران از روز دوشنبه پیش‌بینی شده و از غلظت آلاینده‌ها از بعدازظهر امروز (یکشنبه) به‌شدت کاسته می‌شود. جباری، با اشاره به سامانه کم فشار و بارش‌زا که از شمال و شمال غرب کشور وارد شده پیش‌بینی کرد که غلظت آلاینده‌ها از فردا به حالت عادی بازگردد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراکنده باران در تهران پیش‌بینی‌شده، افزود: بر این اساس در ارتفاعات بارش برف نیز انتظار می‌رود. مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: از روز دوشنبه دمای هوا در تهران بین 4 تا 6 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

وی گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه‌ابری با غبار صبحگاهی به‌تدریج با افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط بارش باران پیش‌بینی شده است. حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 4 و 14 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف و وزش‌باد خواهد بود و حداقل و حداکثر دما به یک و 11 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. این اخبار در شرایطی اعلام می‌شود که رئیس سازمان هواشناسی کشور دیروز از اهمال در اجرای صحیح برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران گلایه کرد و گفت: اگر برنامه‌های هفت‌گانه به‌خوبی مدیریت می‌شد وضعیت هوای تهران به این روز نمی‌افتاد.

بهرام صناعی در حاشیه نشست چهارمین کنفرانس تغییر اقلیم در تهران گفت: باید بررسی شود که کدام بخش‌ها وظایفی را که در طرح جامع کاهش آلودگی هوا به عهده آنها گذاشته شده اجرا نکرده‌اند که چنین مشکل بزرگی برای تهران ایجاد شده است.

کد خبر 122953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز