همشهری آنلاین : معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از تصویب دستورالعمل اجرایی مجتمع‌های آموزش و پرورشی روستایی «ترنم ولایت» خبر داد.

مدرسه روستایی

 فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار مجتمع‌ روستایی در سراسر کشور، گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای بهتر برنامه‌های مجتمع‌های روستایی، دستورالعملی را تدوین کرده است که به زودی تصویب و به مجتمع‌های آموزشی سراسر کشور ابلاغ می‌شود .

وی اظهار کرد: براساس این دستورالعمل تجهیز مجتمع‌ها به امکانات آموزشی و پرورشی و ورزشی و همچنین توانمندسازی نیروهای انسانی برای اجرای بهتر و موفقیت عملکرد مجتمع‌ها از مهمترین مباحث این مصوبه است.

به گفته قربان، در تدوین دستورالعمل اجرایی مجتمع‌های آموزشی علاوه بر برنامه‌ها و نظرات شورای سیاستگذاری در آموزش و پرورش نظر مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها نیز مدنظر قرار گرفته، چرا که مجری اصلی برنامه‌ها در مجتمع‌های روستایی، مدیران استانی هستند.

قربان تاکید کرد : یکی از برنامه‌ها و اهداف مجتمع‌های آموزشی تجهیز مدارس به IT در راستای سند تحول راهبردی آموزش و پرورش است. درصدد هستیم تا تجهیز مدارس به فن‌آوری‌های نوین آموزشی را در مجتمع‌های آموزشی به 100 درصد برسانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود هشت هزار مجتمع‌ آموزشی در سراسر کشور فعالیت دارند و یک سوم از دانش‌آموزان ابتدایی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

 

کد خبر 122454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز