همشهری آنلاین : دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه اجرایی مجتمع‌های روستایی و تسری این مجتمع‌ها به «شهرها» از سال تحصیلی آینده خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش

 مهندس نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش گسترش عدالت آموزشی و ارائه خدمات بیشتر به دانش‌آموزان مناطق محروم و آسیب پذیر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس و در راستای این برنامه تحولی در گام اول، طرح مجتمع‌ آموزشی روستایی و عشایری مطرح شد که آیین‌نامه اجرایی این مجتمع‌ها در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در هفته گذشته به تصویب نهایی رسید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس این مصوبه، در مناطق محروم و روستایی برای افزایش نظارت و بهره‌وری از امکانات و منابع و همچنین ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود مدیریت‌ مجتمع‌ آموزشی، با تحت پوشش قرار دادن حداقل شش مدرسه و 200 دانش‌آموز تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به این که در مناطق کم جمعیت و عشایری بیشترین مدارس متعلق به دوره‌های ابتدایی است، لذا مجتمع‌های آموزش روستایی (ترنم ولایت) دانش‌آموزان ابتدایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ادهم اظهار کرد: با اختیاراتی که به مدیران مدارس داده شده است، می‌توانند با استفاده از امکانات مدارس تحت پوشش، زمینه ارتقای کیفیت آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.


تسری تشکیل مجتمع‌های آموزشی به شهرها از سال آینده

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین از تسری تشکیل مجتمع‌های آموزشی به شهرها از سال آینده خبر داد و عنوان کرد: مجتمع‌های آموزشی شهری در اجرا متفاوت از مجتمع‌های روستایی خواهند بود، به طوریکه مجتمع‌های آموزش شهری، مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: در مجتمع‌های شهری شرایطی فراهم می‌شود تا دانش‌آموزی که در کلاس اول ابتدایی ثبت‌نام می‌کند تا پایان دوره متوسطه و تحت یک مدیریت آموزشی، در مجتمع‌ واحدی ادامه تحصیل دهد.

نوید ادهم در پایان خاطر نشان کرد: این طرح هم اکنون در دبیر خانه شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است و پس از تصویب از سال آینده اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 123470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز