همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش نگاه سابق به آموزش و پرورش را یک نگاه کلیشه‌ای خواند و تاکید کرد: این نگاه، نیاز امروز آموزش و پرورش را مرتفع نمی‌سازد، آموزش و پرورش امروز، بیشتر به محتوا نیازمند است.

به گزارش ایسنا، حاجی بابایی در نشستی با فرهنگیان استان گیلان با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، آن را راهی برای شناخت صراط مستقیم و جلوه‌های جمال و جلال خداوندی دانست و گفت: رمز آفرینش هستی، تمامی پیامبران وائمه اطهار در تربیت است و اگر روزی با زبان و قلم امکان این امر فراهم نشود باید باخون به انجام آن پرداخت.

وی با ابراز خرسندی ازحضور درآموزش وپرورش به عنوان مکانی که راز ورمز هستی وتربیت درآن جاست، افزود: ریشه واساس خوشبختی ملت ها درآموزش وپرورش است.

وزیر آموزش وپرورش از انسانی که در درون خود احساس رضایت می کند به عنوان انسان خوشبخت نام برد و خاطرنشان کرد: هر قدر به مدرسه و معلم ادای احترام کنیم در راه تربیت فرزندان خود گام برداشته ایم.

وی معلم را تاثیرگذارترین عنصر در آموزش و پرورش خواند و یادآور شد: دستیابی به قله‌های رفیع افتخار تنها در سایه تعلیم وتربیت میسر خواهد شد.

حاجی بابایی آموزش و پرورش را مهمترین نهاد اجتماعی و مولد سرمایه در کشور خواند و ادامه داد: حدود هفت ماه است که سیاست‌های آموزش وپرورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی می‌باشد.

وی به اتصال هشت هزار مجتمع آموزشی به ICT اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام اینترنتی دانش آموزان با کد ملی از وجود نزدیک به 12 میلیون و300 هزار دانش‌آموز درکشور حبر می‌دهد.

وزیر آموزش وپرورش با تاکید برهوشمند شدن تمام مدارس درکشور تصریح کرد: معلم باید از مرجعیت اجتماعی برخوردار باشد، یعنی محل رجوع مردم باشد.

وزیر آموزش وپرورش درنشست شورای اداری استان گیلان نیز از ایجاد شغل و امنیت توسط آموزش و پرورش برای بیش از 100 هزار نفر در کشور درسال جاری خبرداد و گفت: 80 هزار نفر این افراد دارای مدرک کارشناسی هستند.

وی حرکت گام به گام در مسیر توسعه افتخارات آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند و عنوان کرد: در یک سال گذشته، تعاریف جدیدی درآموزش وپرورش نظیر مدارس قرآنی، سالن های ورزشی، استخرهای شنا، مدارس هوشمند و.... صورت گرفته است .

کد خبر 126559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز