همشهری آنلاین : معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی از راه‌اندازی سامانه سوادآموزی در کشور خبر داد.

e-learning

 محمد مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تمام فعالیت‌های سواد آموزی از طریق سامانه سواد آموزی کنترل و نظارت می‌شود، گفت: بر اساس اطلاعاتی که در این سامانه وجود دارد، تمامی بیسوادان کشور شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: این سامانه به چند بانک اطلاعاتی از جمله آموزش و پرورش، سازمان ثبت احوال و بانک‌های اطلاعاتی دیگر که می‌توان از طریق آن اطلاعات فردی و میزان سواد افراد را رصد کرد، مرتبط شده است، لذا آموزشیاران دیگر به دنبال افراد بیسواد از طریق خانه به خانه نمی‌روند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: با شناسایی افراد بیسواد در تمامی نقاط کشور آموزشیاران می‌توانند به راحتی به این افراد مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام آنها در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اقدام کنند.

وی یادآور شد: از ویژگی‌های سامانه سواد آموزی کشور آنلاین بودن آن است و تمام فعالیت‌ها و همچنین مراحل تشکیل کلاس از طریق مراکز قابل رویت و کنترل است، لذا میزان خطا در ثبت‌نام دانش‌آموزان به حداقل می‌رسد.

مهدی‌زاده با بیان این که هم اکنون سازمان نهضت سوادآموزی بانک اطلاعات بیسوادان را در اختیار دارد، اضافه کرد: این سازمان برای جامعه هدف برنامه‌هایی را تدوین کرده است تا با سوادآموزی این افراد شاهد ریشه کن شدن بیسوادی در کشور باشیم .

وی خاطر نشان کرد: با تفاهمنامه‌ای که بین سازمان صدا و سیما و سازمان نهضت سوادآموزی به منظور فرهنگسازی مناسب برای جذب بیسوادان منعقد شده است، آموزش‌های سوادآموزی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی انجام خواهد شد.

مهدی‌زاده در پایان از توسعه کتاب‌های راهنمای آموزش در نهضت سوادآموزی خبر داد و عنوان کرد: سازمان در راستای ارائه آموزش‌های بهتر به جامعه هدف، کتاب‌های مختلفی را برای راهنمای آموزش این افراد تدوین و چاپ کرده است.

کد خبر 124400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز