همشهری آنلاین : معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، اداره نهضت سوادآموزی تحت مدیریت مجتمع‌های آموزشی روستایی برای توزیع بهتر امکانات آموزشی برای سواد آموزان است.

نهضت سواد آموزی

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وزارت آموزش و پرورش بر اساس این برنامه، پیشنهاد مدیریت نهضت سوادآموزی در قالب مجمتع‌های روستایی را ارائه کرده است تا علاوه بر اینکه آموزش کودکان لازم‌التعیم در این مجتمع‌ها انجام شود، آموزش و پرورش متولی آموزش بزرگسالان هم باشد.

وی تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش توزیع بهتر امکانات آموزشی در بین سوادآموزان است، همچنین مدیران مجتمع‌ها می‌توانند با استفاده از نیروهای این وزارتخانه و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ،بحث تعلیم و تربیت بزرگسالان را در مجتمع‌ها مدیریت کنند.

سحرخیز با بیان اینکه تمام مجتمع‌ها باید حداقل به یک دستگاه رایانه مجهز باشند، افزود: اعتبار80 میلیارد ریالی برای خرید رایانه به مجتمع‌های آموزشی اختصاص داده شده است و از سال آینده نیز 10 تا 20 میلیون ریال سرانه راه‌اندازی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کتابخانه از محل اعتبارات عمرانی به این مجتمع‌ها اختصاص می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پایان از تسری مجتمع‌های آموزشی به شهرها خبر داد و گفت: بر این اساس از سال آینده مدارس شهری که در یک محدوده قرار دارند و امکان اداره آنها تحت یک مدیریت واحد وجود داشته باشد، با رویکرد مجتمع دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به صورت مجتمع اداره خواهند شد.

کد خبر 124902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز