همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به سمت وسویی حرکت کنیم که اعتبارات دراختیار مدیرمدرسه قرار گیرد.

حاجی بابایی

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در گردهمایی معاونین پشتیبانی سراسرکشور گفت: مدرسه محوری موردنظر است و باید به سمت وسویی حرکت کنیم تا تمامی اعتبارات اعم ازشیر ، تجهیز مدارس، بهداشتی وتربیت بدنی، پرورشی وآموزشی وغیره در اختیار مدیران مدارس باشد.

وی گفت: سرانه واقعی که در سال برای دانش آموز هزینه می‌شود باید در اختیار مدیر مدرسه قرار بگیرد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به صدور احکام مناطق محروم وبدی آب وهوا گفت:‌ باید به سمت وسویی حرکت کنیم که معلم باعلاقه وشوق وذوق دراین گونه مناطق خدمت کند.

وی گفت:‌آنچه که به معلم برمی‌گردد دست بالا وموسع ببینید وسعی کنید هرگونه امکان ایجاد انگیزه بیشتر برای معلم میسر است تحقق یابد.

حاجی بابایی گفت: همه قوانین را زیر رو رو می‌کنیم وهرچه که به نفع معلم است مثل تفاوت تطبیق و غیره ...اجراء می‌کنیم.

وی افزود: هیچ مدرسه ای نباید بابت قبوض آب، برق و تلفن مشکل داشته باشد واگر مواردی هم این چنین باشد دراداره به فوریت باید پرداخت شود.

وی با اشاره به بحث هدفمندکردن یارانه ها گفت: بایدازاسراف پرهیز کرد مدیریت صحیح بر حاملهای انرژی و صرفه جویی واستفاده درست از منابع صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروی انسانی کار بسیار مهم و بزرگی در آموزش وپرورش است، و باید تمام همت خود را متمرکز کنیم که این موضوع به درستی صورت گیرد.

حاجی بابایی گفت: با اجرای ساختار جدید ازاین به بعد آموزش وپرورش نیز از تقسیمات کشوری وزارت کشور تبعیت می کند که درنتیجه 442 شهرستان وناحیه خواهیم داشت و باید اقتدار و قدرت کاری به مدیر شهرستانها داده شود ومناطق زیر نظر شهرستان خواهند بود و رئیس منطقه عضوشورای معاونین شهرستان می‌باشد.


کار معلم از جنس اندیشه است

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش، ماهیت کار معلمی را از جنس اندیشه خواند و با اشاره به اینکه قیاس کار معلمی با کار کارمندی جفای بزرگی نسبت به معلم است، افزود: معلمی حرفه‌ای است که با استادی دانشگاه سنخیت دارد.

وی بر تغییر کتاب‌های درسی و شیوه های تدریس تاکید کرد و گفت: محتوای کتب درسی و شیوه‌های تدریس باید به گونه‌ای باشد تا دانش‌آموزان اهل تفکر و پژوهش بار آیند.

وزیر آموزش و پرورش لزوم واقعی‌تر شدن پژوهش‌ها را یک ضرورت خواند و ادامه داد: در انجام پژوهش‌ها باید کیفیت بر کمیت ترجیح داده شود، به گونه‌ای که انجام پژوهش عظیمی که بتواند سرعت متناسب برای حرکت موتور آموزش و پرورش را فراهم آورد، کافی است.

وی تصریح کرد: از این پس هیچ کتابی در آموزش و پرورش پیش از اعلام رای هیات ممیزه پژوهشگاه به چاپ نخواهد رسید.

حاجی بابایی ضمن اعلام نیاز آموزش و پرورش به پژوهشگران متفکر و صاحب اندیشه خاطرنشان ساخت: علاوه بر لزوم هدفمندبودن پژوهشگاه، پژوهش‌ها نیز باید صادقانه و با شناخت کافی از ویژگی‌های معلم و دانش‌آموز انجام شود.

 

کد خبر 124158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز