همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ ها هیچ گونه افزایشی در شهریه مدارس دولتی و غیر دولتی و در هیچ بخش آموزش و پرورش به وجود نخواهد آمد.

 به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در حاشیه نواختن زنگ «پژوهش» که با حضور وزیر علوم در مدرسه دخترانه راهنمایی «نور» در منطقه شش تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تاثیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر افزایش نرخ خدمات و شهریه مدارس، گفت: هر زمان نیاز به مساعدت باشد، در دولت ستادی تشکیل شده است و این ستاد کمک‌های لازم را انجام خواهد داد تا در همه مدارس سراسر کشور مطابق با هدفمند کردن یارانه‌ها کمک‌های لازم به موقع به این مدارس برسد.

وی اظهار کرد: هفته گذشته یک نوبت از سرانه مدارس به حساب آن‌ها واریز شده است، لذا هیچ مدرسه‌ای نباید اعلام کند که قبوض آب، برق و گاز را نپرداخته است و همه ادارات موظفند تمامی این قبوض‌ها را پرداخت کنند.

 وی در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان محروم نیز، یادآور شد: پاداش بازنشستگان 12 استان را یک ماه پیش پرداخت کرده بودیم و مابقی آن که حدود 50 ـ 60 میلیارد تومان بود، اواخر هفته گذشته واریز کردیم و برای همیشه تاریخ مشکل بازنشستگان محروم حل شد.

حاجی‌بابایی همچنین ، اضافه کرد: علاوه بر این آموزش و پرورش ماده «68» قانون خدمات کشوری را انجام داده است و برای همه معلمان سراسر کشور احکام بدی آب و هوا و مناطق محروم صادر می‌شود ، لذا معلمانی که در روستاها هستند با یک تعریف حق بدی آب و هوا و مناطق محروم و معلمانی که در شهرها هستند، حق بدی آب و هوا دریافت کنند.


مشکل بیمه طلایی بازنشستگان در حال حل شدن است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کارت بیمه طلایی بازنشستگان نیز ، عنوان کرد: رییس جمهور شخصا این مساله را پیگیری می‌کند و در دولت نیز مطرح شده است، همچنین از سوی رییس جمهور دستوری صادر شده است که این کار با جدیت انجام شود ، جلسه‌ای که مقرر شده بود بین بیمه مرکزی ، بیمه ایران و آموزش و پرورش برگزار شود، امروز نهایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: تا جایی که من خبر دارم مشکل بیمه طلایی بازنشستگان در حال حل شدن است، البته رقم آن مقداری بالاست، اما مهم نیست، چرا که می خواهیم همه معلمان بازنشسته از این بیمه و خدمات آن برخوردار شوند.

وی در خصوص بروز برخی از مشکلات در خصوص بیمه طلایی که در برخی مراکز درمانی و یا بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود ، بیان کرد: 3/96 درصد مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه ایران هستند و در شهری همچون تهران قطعا به علت بالا بودن تعداد مراکز درمانی در شهر تهران قطعا مشکلی در این زمینه وجود ندارد، در بعضی از نقاط مشکلاتی عنوان شده که ما آن را پیگیری کردیم، لذا ممکن است کارمندی توجیه نباشد و مشکلاتی در این خصوص به وجود آید.


حاجی‌بابایی در خصوص استخدام چهار هزار نیروی تعیین تکلیف شده نهضت سوادآموزی در سال جاری نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال تدوین و تبیین بودجه سال 90 آموزش و پرورش هستیم، لذا همه تمرکز آموزش و پرورش در این محور قرار گرفته است و امسال قطعا هیچ استخدامی نخواهیم داشت و همه برنامه‌ها پس از نهایی شدن بودجه سال آینده خواهد بود.


ایجاد معاونت پژوهشی در ادارات آموزش و پرورش

وی در خصوص برنامه‌های «پژوهش» در مدارس نیز ، افزود: بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر مبنای پژوهش محوری است، به همین دلیل تلاش کردیم در طول یک سال گذشته همه برنامه‌های وزارتخانه را بر همین اساسآماده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش طرح انتقال تمام پژوهش‌ها به پژوهشگاه معلم را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: با تجمیع پژوهش در پژوهشگاه معلم همه اساتید پژوهشگر و همچنین همه پژوهش‌ها در یک مرکز تجمیع می‌شود تا برنامه‌های کاربردی‌تری ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان همچنین ایجاد معاونت پژوهشی در تمام ادارات آموزش و پرورش کشور را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در توسعه فعالیت‌های پژوهشی عنوان کرد و گفت: توسعه هنرستان‌ها و همچنین برنامه‌های پژوهشی با محوریت مدرسه از مهمترین برنامه‌ها در این زمینه است.  

کد خبر 123994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز