معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «شهاب» در برخی از مدارس عادی کشور به‌منظور شناسایی دانش‌آموزان نخبه خبر داد.

کلاس درس مدرسه ابتدایی

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس آخرین تصمیمی که در این وزارتخانه اتخاذ شده است، طرح «شهاب» به شکل آزمایشی در برخی از مدارس عادی کشور اجرا می‌شود. وی ادامه داد: جلسه شورای سیاستگذاری طرح شهاب، تحت نظر بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است و هنوز درباره نحوه اجرای این طرح به توافق نرسیده‌ایم.

سحرخیز گفت: طرح ملی شهاب یا همان شناسایی دانش‌آموزان نخبه در مدارس عادی 2سال پیش در بنیاد علمی نخبگان مطرح شد، اما اعضای بنیاد پس از جلسات متعدد هنوز درباره اجرای این طرح به جمع‌بندی لازم نرسیده‌اند، این در حالی است که بسیاری از استعدادهای دانش‌آموزان نخبه در مدارس عادی هنوز کشف و شناسایی نشده است.

وی در پایان یکی از علل عدم‌اجرای طرح شهاب را آماده نبودن معلمان برای اجرای این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: طبق توافقات اولیه، مقرر شده است، بنیاد ملی نخبگان اعتباری را جهت اجرای آزمایشی طرح «شهاب» در برخی از استان‌های کشور بپردازد تا این طرح عملیاتی شود.

کد خبر 123925

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز