همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری از جزئیات بازداشت 149 نفر از اعضای القاعده در این کشور خبر داد.

القادعده

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، "منصور الترکی" در یک کنفرانس خبری درباره بازداشت 149 نفر به دلیل ارتباط با القاعده طی 8 ماه گذشته اظهار داشت: از بین این افراد 124 نفر سعودی و بقیه ملیت‌های مختلف دارند که در قالب 19 گروه در مناطق مختلف عربستان بازداشت شدند.

 وی افزود: این گروه ها با القاعده در یمن، سومالی و افغانستان در ارتباط بودند و همچنین از کشورهای آفریقایی، عربی و جنوب آسیا نیز در زمره این گروه‌ها قرار داشتند.

 ترکی در ادامه گفت: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که این افراد به دنبال ترور شخصیت‌های امنیتی و اطلاعاتی و روزنامه نگاران بودند اما در مورد اینکه آنها برای هدف قرار دادن تاسیسات نفتی برنامه‌ریزی می‌کردند هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

 سخنگوی وزارت کشور عربستان ارتباط مستقیم این افراد با بسته‌های انفجاری اخیر از یمن به آمریکا را تکذیب و تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که افراد بازداشت شده با خارج در ارتباط بودند.

 وی اظهار داشت: این افراد برای گسترش افکار تکفیری و جمع آوری پول برای حمایت از القاعده در داخل و خارج عربستان و ایجاد تسهیلات برای سفر اعضای خود به مناطق ناآرام و تلاش برای اجرای طرح‌های جنایتکارانه خود تلاش می‌کردند.

 ترکی خاطرنشان کرد: از بازداشت شدگان حدود 2.4 میلیون ریال عربستان و مقادیری سلاح و رایانه کشف و ضبط شده است.

 نیروهای امنیتی عربستان سعودی در ماه مارس نیز 113 نفر از اعضای القاعده را در این کشور بازداشت کردند که 58 تن از آنها سعودی و 52 نفر یمنی و بقیه متعلق به کشورهای سومالی، بنگالادش و اریتره بودند.

کد خبر 121723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز