گروه بورس: براساس تازه‌ترین گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همزمان با آغاز رکود در بورس تهران، ارزش جاری بازار سهام4.4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بورس

به گزارش همشهری، با وجود صعود بازار سهام در نیمه نخست سال، همزمان با آغاز فصل پاییز، شاخص‌های بورس تهران با نزول مواجه شدند و ارزش جاری بورس تهران نیز در این مدت کاهش یافت. بر این اساس فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: ارزش جاری بورس تهران که در ماه سپتامبر به 85‌میلیارد و 947‌میلیون دلار رسیده بود در پایان ماه اکتبر و به فاصله یک ماه با4.4  میلیارد دلار کاهش، به 81‌میلیارد و 506 میلیون دلار رسید.

ارزش جاری بورس تهران به‌دلیل افزایش قیمت سهام شرکت‌های بزرگ بورس در ماه سپتامبر به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده بود؛ همچنین ارزش بورس تهران در ابتدای سال‌جاری میلادی 61 میلیارد دلار برآورد شده بود و از ماه اکتبر سال 2009 تاکنون 23 درصد رشد کرده است.

کاهش 3.5 درصدی بازده بورس

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همچنین اعلام کرد که بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران با 3.5 درصد کاهش در ماه اکتبر هم‌اکنون به 44 درصد رسیده است. براساس این گزارش شاخص بازده نقدی و قیمت، در طول یکسال گذشته 44‌درصد افزایش یافته و از 47 هزار و 703 واحد به 73‌هزار و 279 واحد رسیده است اما در مقابل در طول یکماه گذشته 3.5 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 121620

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز