گروه بورس: سرمایه‌گذاران در بورس تهران در آبان امسال1.8 میلیارد دلار سهم دادو ستد کردند.

بورس

به گزارش همشهری، با وجود نزول شاخص‌های بورس در طول 2ماه گذشته، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که حجم و ارزش معاملات در طول این مدت افزایش یافته در حالی که شاخص‌های بورس در طول این مدت با نزول مواجه شده‌اند.

گزارش‌های رسمی بورس تهران حاکی از آن است که سهامداران بورس تهران در آبان‌ماه امسال 6میلیاردو283 میلیون سهم را به ارزش 18 هزارو628 میلیارد ریال معادل 1.8 میلیارد دلار دادوستد کرده‌اند که این میزان نسبت به ماه قبل3.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به این ترتیب ارزش معاملات بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون ازمرز 15.5 میلیارد دلار عبور کرد که رقم بی‌سابقه‌ای در بازار سهام تلقی می‌شود. بیشترین میزان رقم معاملات در طول تاریخ بورس مربوط به سال گذشته است که در طول 12ماه سهامداران 18میلیارد دلار سهام جا‌به‌جا کردند.

همچنین طی 8 ماه سال‌جاری 576 هزار و 358 نفر اقدام به خرید و فروش سهام در تالار شیشه‌ای کرده و در طول این مدت 81 میلیارد سهام دادو ستد کرده‌اند.علاوه بر این، در آبان ماه 8 هزار و 322‌کد معاملاتی جدید ایجاد شده که تعداد کدهای معاملاتی جدید نشان‌دهنده ورود سهامداران جدید است.

بخشی از این افزایش به‌دلیل عرضه‌های اولیه پالایشگاه تبریز و بیمه پارسیان است. وضعیت بورس اوراق بهادار تهران در آبان‌ماه نشان می‌دهد که ارزش معاملات بازار اول بورس 31 درصدکاهش یافته اما در مقابل ارزش معاملات بازار دوم 306 درصد رشد کرده است.

وضعیت شاخص‌ها

اما در این ماه شاخص‌های بورس بدون توجه به افزایش ارزش و حجم سهام معامله‌شده و نیز افزایش تعداد خریداران و عرضه شرکت‌های جدید، به مسیر منفی خود ادامه دادند به‌طوری که در پایان آبان ماه شاخص کل بورس که نشان‌دهنده وضعیت کلی بازار است 95واحد افت کرد و به 18هزار و 133‌واحد رسید.

علاوه بر شاخص کل بورس، شاخص قیمت و سود نقدی390 واحد، شاخص شناور آزاد 259 واحد، شاخص بازار اول 106 واحد، شاخص مالی 447 واحد و شاخص صنعت 60 واحد افت کرد و در میان شاخص‌ها تنها شاخص بازار دوم بود که با رشد 75 واحدی در آبان ماه به کار خود پایان داد.

کد خبر 121376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز