سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در نشست خبری دیروز که برای اعلام برنامه‌های سپاه در هفته بسیج برگزار شد و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، گفت:

سردار سرتیپ حسین همدانی

بسیج را در قالب یک تشکل یا گروه سیاسی خاص نباید دید و همانطور که در دوران انقلاب و جنگ از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان استفاده کردیم، الان نیز باید از ظرفیت‌های گروه‌های سیاسی مختلف اعم از چپ و راست استفاده کنیم. او ادامه داد: منتهی ما در این مسیر خط قرمزهایی داریم و آن هم دلسوزی برای نظام، انقلاب و مردم است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در این نشست خبری همچنین گفت که فناوری هسته‌ای امروز ما محصول تلاش بسیج سازندگی در دهه دوم انقلاب است.همدانی ادامه داد: دهه سوم، دهه رشد و بلوغ بسیجیان ما بود که در یک تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم توانستند از یک عرصه خطرناک با پیروزی بیرون بیایند.او پیش‌بینی کرد: دهه چهارم بسیج دهه رشد و شکوفایی است تا ان‌شاءالله بتوانیم به اهداف نظام‌مان در چشم‌انداز 20 ساله با یک جهاد علمی دست پیدا کنیم.

همدانی ادامه داد: با توجه به تهدیدهایی که در دهه چهارم داریم تحولاتی هم در بسیج و سپاه خواهیم داشت و این از امتیازات بسیج است که متناسب با تهدیدات، ساختار خودش را تغییر می‌دهد و ما با توجه به رویکردهای جدید، کانون‌های فرهنگی، اقشاری و تخصصی‌مان را تبدیل به همان تیپ‌های زمان جنگ کرده‌ایم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ، تحلیل کرد: دفاع در جنگ نرم محکوم به شکست است و باید آفند کرد؛ بنابراین ما تعداد ناحیه‌هایمان را از 6 به 23 افزایش داده‌ایم و در راستای فعالیت‌های علمی هم گام برداشته‌ایم که نتیجه اینها 2 پایگاه علمی ما در ناحیه ابوذر و مقداد است که ده‌ها محصول در عرصه علمی دارند.

1500 تکاور جنگ سایبری

همدانی در همین نشست خبر داد: شورای سایبری بسیج بیش از 1500 تکاور جنگ سایبری را تربیت کرده که شروع به فعالیت کرده‌اند و در آینده فعالیت انبوه خواهند داشت. همچنین سپاه تهران بزرگ باید امسال یک میلیون بسیجی جذب کند. البته اینکه می‌گوییم، به معنای داوطلبانه است.

همدانی در پایان سخنان خود به بسیج اقلیت‌ها اشاره کرد و گفت: بحث بسیج اقلیت‌ها را از سال گذشته شروع کردیم و همین امسال هم دوستان ما در اقلیت‌های مذهبی درخواست تشکیل جلسه کرده‌اند منتهی ما پایگاه‌هایمان در مسجد است و الان هم بحث داریم که چطور از اینها استفاده کنیم. البته این در اقلیت‌ها در جریان هتک حرمت به قرآن کریم با مجوز ما یک حرکت‌هایی داشتند و در زمان جنگ نیز حضور داشته‌اند، منتهی الان مسئله این است که مرکز بسیج آنها را کجا قرار دهیم.

کد خبر 121292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز