گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه از اجتماع 110هزار بسیجی استان تهران در روز عید غدیر برای تجدید بیعت و دیدار با مقام معظم رهبری خبر داد.

جعفری

سردار سرلشکر عزیز جعفری در گفت‌وگویی که در پایگاه خبری سپاه‌نیوز منتشر شد، با اشاره به تقارن هفته بسیج و عید سعید غدیر گفت: در سراسر کشور یک میلیون بسیجی به نمایندگی از ده‌ها میلیون بسیجی به‌طور نمادین با مقام عظمای ولایت تجدید بیعت خواهند کرد.

جعفری ادامه داد: بسیجیان ولایتمدار در این اجتماع بزرگ، حماسه غدیر و پیام آن را برای ملت ایران و مسلمانان زنده می‌کنند. او گفت: بسیج نیرویی منحصر‌به‌فرد است که می‌تواند متناسب با هر شرایط و زمان، وضعیت خاصی پیدا کند و به کمک نظام و کشور بشتابد.

جعفری تحلیل کرد: امروز دشمن در جنگ نرم برضد‌جمهوری اسلامی ایران، اهدافشان تضعیف روحیه مقاومت و پایداری، القای روحیه یأس و ناامیدی و اسلام ستیزی است.فرمانده کل سپاه، ایران هراسی و شیعه هراسی، پایمال کردن روحیه ایثار و شهادت طلبی، سلب اعتماد مردم از نظام و مسئولان، ترویج سکولاریسم و ارزش‌های غربی و مقابله با فرهنگ دینی و مذهبی را از دیگر اهداف جنگ نرم دشمن اعلام کرد.

مردمی‌ترین نهاد

جعفری، بسیج را مردمی‌ترین نهاد معرفی کرد و با اشاره به مصادیقی از کارکردهای بسیج در عمران و سازندگی و توسعه کشور و رفع نیازهای مردم ادامه داد: امروز مردم با مشاهده نقش بسیجیان در اجرای طرح‌های بزرگ ملی مانند راه‌سازی‌، سدسازی، تونل‌سازی، گازرسانی، آبرسانی و کمک‌های امدادی در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی، حضور مؤثر و خادمانه بسیج و بسیجیان را در زندگی خود حس می‌کنند.

هدف از تحولات اخیر در ساختار بسیج

فرمانده کل سپاه با اشاره به تحولات ساختاری اخیر بسیج گفت: این تغییرات در سازمان بسیج با هدف ترویج و نهادینه‌کردن نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب به این نهاد و توسعه نقش‌پذیری بسیجیان در عرصه‌های متنوع است.

دانش هسته‌اینتیجه تفکر بسیجی

جانشین فرمانده کل سپاه نیز که در خراسان‌جنوبی سخنران همایش اقتدار بسیجیان بود، تاکید کرد: تفکر بسیجی امروز کشور ما را به دانش نوین هسته‌ای تبدیل کرده است.به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی با بیان اینکه بسیج غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازد، تاکید کرد: همه مسیرهای مسدود شده، به وسیله بسیج هموار شده است.

سلامی با بیان اینکه سرشت بسیج راستگویی و امانتداری است، گفت: آمریکا و کشورهای غربی با درماندگی‌های سیاسی و اقتصادی روبه‌رو هستند و این بحران‌ها را در کشور خود نمی‌توانند حل کنند، این سرنوشت کسانی است که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند و این در حالی است که روز به روز نمادهای پیشرفت و آبادانی کشور ایران تجلی پیدا می‌کند.

اندیشه مردم‌محور بسیج

رئیس سازمان بسیج هم که در جلسه غیرعلنی و غیررسمی به مناسبت هفته بسیج سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر اینکه پیروزی ما در گرو ولایت است، گفت: بسیج جاری شدن ولایت در بستر جامعه است و بسیجیان کسانی هستند که این نعمت را خوب شناخته و به آن وفادارند و حاضر نیستند زیر حاکمیتی جز حاکمیت خدا بروند.

به گزارش خانه ملت، سردار محمدرضا نقدی با اشاره به الگوهای مطرح دنیا که با انگیزه ثروت‌اندوزی و کسب لذت دنیایی به صاحبان ثروت برای توسعه میدان می‌دهد یا به انگیزه قدرت دولت‌ها را محور قرار می‌دهد، گفت: در چنین وضعیتی اندیشه بسیج می‌گوید که مردم را محور قرار دهید و مشکلات را به دست خود مردم حل کنید.

نقدی همچنین به کمبود امکانات بسیجیان برای ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و خواهان توجه بیشتر مجلس برای ایفای نقش بهتر و بیشتر بسیج در برنامه 5‌ساله پنجم شد.

کد خبر 121518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز