همشهری آنلاین: رزمایش 50 هزار نفری بسیجیان استان تهران با شعار فداییان انقلاب جهانی اسلامی با حضور سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، استاندار تهران و سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

رزمایش

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در این رزمایش که با حضور برادران و خواهران بسیجی از تقاطع خیابان مفتح - طالقانی محل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد، بسیجیان نواحی مختلف استان تهران تا میدان فلسطین در صفوف منظم حضور داشتند و آمادگی خود را برای حضوری قوی و چشمگیر در عرصه‌های مختلف اعلام کردند.

در آغاز این مراسم سرلشکر فیروزآبادی از بسیجیان حاضر در این رزمایش سان دید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آغاز این همایش با تأکید بر اینکه نشانه برتری و تعالی، ایمان است، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده است که از اهل ایمان دفاع می‌کند و جمله حضرت آیت الله طباطبایی در تفسیر این آیه گفته است که خداوند از ایمان دفاع می‌کند.

وی افزود: شما بسیجیان قلب‌هایتان را خانه خدا قرار داده‌اید و ایمان سراسر وجودتان را گرفته است و این وعده خداوند در قرآن کریم است که از شما دفاع می‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: موضع گیری‌ها و فرمایشات مستحکم و حماسی حضرت امام راحل و رهبر عزیزمان که می‌بینیم به محض صدور در جهان اثر می‌کند و گذشت زمان بعد از 20 تا 30 سال حق بودن این بیانات را نشان می‌دهد، متکی به همین ایمان در قلب ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به بسیجیان حاضر در همایش گفت: یاری کنندگان دین خدا مشمول درود خدا و انبیاء (ع) و فرشتگان الهی، شهیدان و امام شهیدان هستند و سلام و درود و سپاس، شایسته بسیجیانی است که به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اقتدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این حضور، سپاس از افتخار‌ آفرینی های بسیج و گرامیداشت ارتش بیست میلیونی نهاد مقدس بسیج و ملت شریف و دعا و عرض ارادت به خانواده‌های معظم شهیدان و همه ایثارگران است و این رزمایش و این حضور میثاق بسیج ملت با مقام عظمای ولایت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سخن امروز از تفکر بسیجی و ساخت مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران است و همین طور که حضرت امام راحل فرمود اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود، چشم طمع جهان خواران و دشمنان از آن دور خواهد شد.

وی تصریح کرد: محتوای بسیج هم به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، به گستردگی همه عرصه های زندگی است و جنگ همه محتوای بسیج را تشکیل نمی‌دهد، هر جا و در هر زمان ملت ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته باشد، بسیجیان حضور دارند و امروز هم در سنگر تولید علم و محصولات دقیق تلاش می کنند و بسیج قالب و پوششی است که با حرکت در چارچوب آن به همه آرمان های ملت می توانیم برسیم.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: استراتژی بت شکنی بسیج امروز کمر آمریکا و صهیونیست‌ها را شکسته است و هر کس به فکر تجاوز به کشور ما باشد باید قبل از آن خود را آماده دریافت سیلی های مستحکم و مشت‌های قدرتمند ارتش، سپاه، بسیج و ملت بزرگ ایران اسلامی بکند.

وی گفت: برای تحقق این استراتژی، ملت شریف و بسیجیان آماده تلاش هستند و بسیج ساختار مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرده و اتحاد و یکدلی را در دل‌های آحاد ملت ایران تقویت کرده که مهمترین اثربخشی آن هم بازدارندگی در مقابل دشمنان است.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: راهبرد اصلی دشمنان انقلاب اسلامی هم این است که نقاط قوت اصلی این نظام نورانی و الهی را که در صدرش ولایت فقیه قرار دارد و در کنار آن سپاه است و سپاه هم ظرف بسیج است، هدف قرار دهند و تضعیف کنند.

وی اظهار داشت: رکن چهارم قدرت جمهوری اسلامی ایران وحدت کلمه، یکپارچگی و همراهی ملت ماست و در 33 سال گذشته که آماج حملات ناجوانمردانه دشمنان قرار داشته‌ایم، این چهار رکن اصلی همواره عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امام در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی (2 ماه پس از پیروزی ) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل داد تا نیروهای انقلاب سازماندهی شوند و از افکار و شعارها و آرمان‌های اسلامی و الهی و ولایت فقیه حراست کنند و پس از تسخیر لانه جاسوسی سابق آمریکا که با تلاش دانشجویان پیرو خط امام انجام شد (22 روز بعد) حضرت امام راحل فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را داد و فرمود ملتی که 20 میلیون نفر جمعیت دارد، باید 20 میلیون نفر آماده دفاع از انقلاب هم داشته باشد و در آن زمان جمعیت ایران 32 میلیون نفر بود اما امروز که بیش از 70 میلیون نفر جمعیت داریم باید ده‌ها میلیون جوان در کشور آماده دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نهاد مقدس بسیج از افتخارات بزرگ ملت ایران است که در رودخانه معطر امامت حضرت ولیعصر (عج) وضو گرفت و در کنار روحانیت معظم، برای دفاع از اصول انقلاب اسلامی، میثاق خون بست و این میثاق را در جبهه‌ها عمل کرد.

وی گفت: اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیج فقط برای زمان جنگ نیست، بسیج لشگر مخلص خدا در همه زمان‌ها و جایی است که هر کدام از جوانان و نوجوانان کشورمان از دختر و پسر که خود را بیابند و پا به عرصه اجتماعی بگذارند، با مدرسه عشق پیوند برقرار می کنند و به آن افتخار می‌کنند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه رزمایش 50 هزار نفری بسیجیان استان تهران با شعار ائتلاف جهانی اسلامی و پشتیبانی از بیداری اسلامی و مستضعفان به پاخاسته در جنبش تسخیر وال استریت و مخالفان ابرسرمایه داری در غرب برگزار شده است، نشان می دهد بسیج نهادی همیشه هوشیار و بیدار است.

وی گفت: ویژگی اصلی بسیج اخلاص و فقط برای خدا کار کردن است، فقط خدا می‌بیند و اجر می‌دهد و خداوند هم اجر محسنان را ضایع نمی‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: بسیج، علوی و فاطمی است و اسوه مردان بسیجی حضرت علی (ع) و اسوه زنان بسیجی هم حضرت فاطمه (س) است و بسیج در متن انقلاب اسلامی و در متن زندگی قرار دارد و بسیج بود که با حرکت به سمت جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس بین تک تک آحاد ملت ایران از هر قوم و گروه و لهجه و منطقه‌ای، ارتباط برادری و محبت برقرار کرد و در محراب و سنگرهای دفاع از اسلام و قرآن و ولایت و امامت به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به روایتی از حضرت پیامبر (ص) گفت: دین اسلام شامل سه بخش از جمله شریعت، احکام و دستورات دینی است و بخش دوم آن هم صفت حیاء است که باید مردان و زنان خود را به آن بیارایند و بخش سوم هم حب وطن و دوستی میهن اسلامی است ، سرزمینی که در آن زندگی می‌کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: حضرت امام سجاد (ع) هم به همین خاطر برای مرزداران دعای مفصلی دارند ‌و دفاع از میهن اسلامی وظیفه ای دینی است.

وی گفت: رهبر عزیزمان که امروز محبوب همه مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان هستند، با نگاه بلند و اندیشه پویا که متصل به عقل الهی و فرامین وحی و سیره امامت و ولایت است، همه ابعاد زندگی را رهبری می‌کند تا انسان‌ها به سعادت برسند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تفکر بسیجی هم این است که بندگان خدا را از شر بندگی بندگان برهاند و به بندگی خدای متعال برساند که عین آزادی است و حضرت امام حسین (ع) وقتی به سمت کربلا حرکت کرد،‌ فرمود برای احیای دین جدم رسول خدا (ص) و امر به معروف نهی از منکر حرکت می کنم، و امروز هم رهبر عزیز انقلاب با نگاه عمیق مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در هر سال و مقطع زمانی هدایت‌های علی وار می فرمایند و همچون امام راحل دست همه ملت را در همه قشرها اعم از اقتصادی و علمی و صنعتی می گیرند و به پیش می برند، هر کس که با نیت کسب رضای خدا و عزت جمهوری اسلامی ایران و اقتدار اسلام تلاش کند، از خداوند متعال مزد خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به دو تعریف از تقوا شامل تقوای پرهیز و تقوای ستیز گفت: انتظار اجتماعی از جامعه بسیجی این است که خود را به این دو صفت مجهز کند و بیاراید.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: در تقوای پرهیز، وقتی بسیجی در جامعه حضور دارد به مسیر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران که از سوی ولی فقیه ترسیم می شود به طور کامل و بدون انحراف ادامه می دهد و البته انحرافهای خیلی جزئی اهمیتی ندارد و با امر به معروف و نهی از منکر این موارد را اصلاح می کند؛ اما انحراف از اصل ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی ایران و خطوط اصلی راهبردی را که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم شده است، تحمل نمی‌کند و جلوی انحرافات می‌ایستد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در تقوای ستیز، هر بسیجی و از هر قشری آموزش نظامی می‌بیند و خود را برای حضور در جبهه های مقابل متجاوزان آماده می‌کند و امروز هم به برکت همین تقوای پرهیز و ستیز است که می‌بینیم نظام جمهوری اسلامی ایران در 33 سال اخیر همواره با استحکام به مسیر خود ادامه داده است و همان طور که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده است انسان یک جهان است و بسیجی هم جهانی است و باید به سمت کامل ترین انسان‌ها حرکت کند و خود را کوچک نمی بیند ، بلکه باید تلاش کند به فرموده مقام معظم رهبری به حداکثر توان و ظرفیت ، قله های رفیع پیشرفت و بهترین دستاوردها برسد و از خداوند متعال می‌خواهیم همانطور که تا به حال دست ما را گرفته است از این به بعد هم ما را به خود وا نگذارد.

در این رزمایش با شکوه بسیجیان شرکت کننده همچنین با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ضمن محکومیت فشارهای تبلیغاتی توطئه‌های دشمنان علیه ملت و نظام اسلامی بر حمایت کامل خود از فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کردند.
آنان همچنین شعار می دادند: نسل علی اکبریم،‌ فداییان رهبریم، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

کد خبر 152141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز