همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام اینکه سامانه هوشمند مقابله با موشکهای کروز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 مورد آزمایش و سنجش قرار گرفت گفت: تهران جزء نادر پایتخت های جهان است که به سامانه دفاع در برابر موشک های پیشرفته کروز مجهز شده و این حفاظت برعهده سپاه است.

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با منحصر به فرد خواندن سامانه دفاع ضد کروز سپاه گفت: تهران جزو نادر پایتخت های جهان است که به سامانه دفاع در برابر موشک های پیشرفته کروز مجهز شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این مسئولیت خطیر را عهده دار است برادران ارتش جمهوری اسلامی ایران هم سایر نقاط حساس و حیاتی شهرهای کشور را تحت پوشش سامانه های دفاعی خود دارند.

به گزارش مهر وی با اشاره به مشارکت سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 اظهار داشت: در این رزمایش یگان های سازماندهی شده سپاه و ارتش با بکارگیری تجهیزات جدید شامل انواع سامانه های موشکی، رادار، جنگ الکترونیک در مراکز فرماندهی و کنترل، تمرین گسترده ای برای آمادگی در مقابل حملات دشمن انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: این رزمایش دو سویه بوده و در آن برخی یگان های ارتش و سپاه نقش تهاجمی را داشته یگان های پدافندی نیز بدون اطلاع از استعداد و سمت و سوی تهاجم دشمن فرضی بصورت واقعی به کشف، شناسایی، رهگیری و مقابله با آن را پرداخته اند.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده برگزاری این رزمایش را برای آمادگی بیشتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان ارزیابی کرده و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره و در همه حال برای حفاظت، حراست جانانه، پاسداری و تأمین امنیت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده بوده و حرکت های مسموم تبلیغاتی و پروژه ایران هراسی دشمن که همواره با شروع رزمایش ها آغاز می شود یک جنگ روانی است، چرا که در سه دهه گذشته ما نه تنها به کشوری حمله نکرده ایم بلکه مورد تهاجم ناجوانمردانه نیز قرار گرفته ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه محدوده رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 را پهنه مرزهای هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در این رزمایش یگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقریبا در سراسر میهن اسلامی حضور دارند. رزمایش موصوف سراسری و مشترک بوده که با مسئولیت و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) بوده مدیریت خواهد شد.

سردار حاجی زاده خطاب به دشمنان قسم خورده امت قهرمان ایران اسلامی اعلام نمود: پایگاههای مورد استفاده توسط کشور مهاجم، خاک او محسوب شده و برای رزمندگان ایران اسلامی اعم از سپاه و ارتش هدف تلقی خواهد شد. پس کشورهایی که پایگاه در اختیار آمریکا قرار دهند، باید دقیقاً به این موضع مهم ایران اسلامی توجه جدی داشته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با تأکید بر وحدت روز افزون سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی گفت: سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند ولایت هستند که با همدلی و هماهنگی کامل و برادرانه، تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا در تمامی عرصه ها آماده جانفشانی و دفاع از میهن اسلامی بوده و هرگونه تعرضی را پاسخ قاطع و پشیمان کننده خواهند داد.

 

 

کد خبر 121124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز