همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اتخاذ تدابیر ویژه ترافیکی برای بازگشت حجاج خبر داد و گفت: این تمهیدات از روز بازگشت نخستین سری حجاج به کشور در محدوده فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

حج

 سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 40 واحد گشت خودرویی و موتوری علاوه بر واحدهای موجود برای طرح ویژه ترافیکی حجاج در نظر گرفته شده است، گفت: پلیس راهور تهران با هماهنگی پلیس فرودگاه، این طرح را در محدوده فرودگاه مهرآباد و ترمینال حجاج به مرحله اجرا می‌گذارد.

 وی هدف اصلی این طرح را کاهش ترافیک در محدوده فرودگاه و ترمینال حجاج عنوان و اظهار کرد: شکایت‌های مختلفی طی سال‌های گذشته در خصوص سنگینی ترافیک و مشکل برای رفت و آمد حجاج واصل شده بود که در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصمیم گرفت از سال جاری برای رفت و بازگشت حجاج تمهیدات ویژه ترافیکی در نظر بگیرد.

 سردار رحیمی تصریح کرد: توقف و پارک خودرو در اطراف ترمینال حجاج و خیابان‌های منتهی به آن و خیابان‌های محدوده فرودگاه مهرآباد ممنوع است و براین اساس با خودروهای متخلف برابر قانون برخورد می‌شود که در این راستا تعداد مورد نیاز جرثقیل برای انتقال خودروهای متخلف درنظر گرفته شده است.

 وی با تاکید بر اینکه پارکینگ‌های ویژه‌ای برای توقف خودرو همراهان حجاج در فرودگاه مهرآباد در نظر گرفته شده است، در عین حال از تمامی شهروندان خواست با توجه به محدودیت پارکینگ‌ها از خودروهای عمومی برای رسیدن به محل فرودگاه استفاده کنند تا شاهد بار ترافیکی در این محدوده‌ها نباشیم.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که معمولا همه ساله 90 درصد پروازهای بازگشت حجاج از تاخیر قابل توجهی برخوردار بوده است، از همراهان حجاج خواست پیش از مراجعه به فرودگاه مهرآباد، ضمن تماس با این فرودگاه از ساعت دقیق پرواز حجاج خود مطلع شوند.

 وی با اشاره به این که معمولا ترخیص پرواز حجاج حدود یک ساعت به طول می‌انجامد، افزود: لذا توصیه می‌شود همراهان حجاج در زمان تعیین شده به فرودگاه مهرآباد مراجعه کنند، چرا که پارکینگ‌های فرودگاه مهر آباد به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش خودروهای اضافی را ندارند.

به تعداد کافی تاکسی برای جابجایی حجاج در نظر گرفته شده است

مهندس اسلامی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای ورود حجاج به ایسنا گفت: بر این اساس با ورود اولین پرواز حجاج به فرودگاه مهرآباد تعداد تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد تقویت شده و در صورت لزوم از تاکسی‌های مناطق همجوار نیز استفاده خواهد شد.

 وی از نظارت جدی بر نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد خبر داد و تصریح کرد: در عین حال تعدادی ون نیز برای جابجایی مسافران و حجاج درنظر گرفته شده است تا مشکلی در این زمینه نباشد.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از شهروندان خواست با توجه به پیش‌بینی کمبود محل پارک در فرودگاه «مهرآباد» برای عزیمت به فرودگاه از خودروهای عمومی استفاده کنند.

پارکینگ‌ها ظرفیت ندارد

 سرهنگ امیر باقری، رئیس منطقه 9 پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ که مسوولیت روانسازی ترافیک را در فرودگاه «مهرآباد» بر عهده دارد، نیز با اشاره به این که قرار بود پارکینگ طبقاتی در محل فرودگاه مهر آباد احداث شود، گفت: متاسفانه هنوز عملیات احداث این پارکینگ علیرغم قول مسئولان آغاز نشده است.

 وی گفت: در عین حال قرار بود مسیر جدیدی برای جابجایی حجاج از ترمینال حجاج به خارج از فرودگاه احداث شود که عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده است.

 رئیس منطقه 9 پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برخی بی‌نظمی‌ها به دلیل پر بودن پارکینگ فرودگاه مهر آباد طی روزهای گذشته، گفت: متاسفانه این امر و مراجعه فراوان خودروهای شخصی طی تعطیلات اخیر موجب شد که مشکلاتی برای شهروندان در این زمینه ایجاد شود که پلیس با تمام توان تلاش کرد تا این مشکلات به حداقل برسد.

 وی با اشاره به برخورد پلیس با خودروهای متخلف طی روزهای گذشته خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته خودروهایی که زیر تابلوهای حمل با جرثقیل توقف کرده بودند به پارکینگ منتقل شدند که در این راستا دو خودرویی که شاکی خصوصی داشتند نیز شناسایی شدند.

 رئیس منطقه 9 پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که پارکینگ حجاج تنها پذیرای یک پرواز است، از شهروندان خواست تنها در ساعات ورود حجاج به ترمینال مراجعه کنند تا با ترافیک سنگین مواجه نشوند.

 وی از سایر مسافران پروازهای داخلی نیز خواست با توجه به احتمال بروز ترافیک سنگین در زمان بازگشت حجاج تلاش کنند تا با وسایط نقلیه عمومی زودتر به فرودگاه مهر آباد رسیده تا از پروازهای خود جا نمانند.

 رئیس منطقه 9 پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنان ورود اتوبوس، کامیون و مینی‌بوس به فرودگاه «مهرآباد تهران» همانند قبل ممنوع است و ماموران راهنمایی و رانندگی از ورود این دسته از وسایط نقلیه جلوگیری می‌کنند.

 وی از شهروندانی که با چند خودرو به فرودگاه مهرآباد مراجعه می‌کنند خواست خودروهای خود را در پارکینگ آزادی و یا سایر محل‌هایی که پارک در آنها آزاد است پارک کنند و با یک خودرو به فرودگاه بیایند.

کد خبر 121013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز