گروه علمی فرهنگی: مایکروسافت موفق شد تا فرمت سند Office Open XML خود را به تصویب هیئت استانداردهای بین المللی ECMA International برساند.

مجمع عمومی شرکت ECMA با 1-20 رأی به نفع استاندارد در جلسه‌ای در زوریخ آرا را بدست آورد و اکنون فرمت را برای تصویب International Organization for Standardization یا ISO ارائه می‌دهد.

فرمت سند نمونه، برای رقابت شرکت‌های نرم‌افزاری به منظور توسعه محصولاتی که می‌توانند با محصول دیگری یکپارچه شوند و یا بعضی اسناد را ویرایش کنند، آسانتر عرضه خواهد شد. محصولاتی که استاندارد دریافت می‌کنند، می‌توانند حمایت دولت‌ها را کسب کنند و سایر سازمان‌ها عملکرد داخلی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طبق گفته آدام فارکوهار رئیس بخش معماری کتابخانه بریتیش و عضو کمیته‌ای که در مورد استاندارد ECMA فعالیت می‌کند، عملکرد داخلی برای حفظ بایگانی اطلاعات واجب و ضروری است. کتابخانه بریتیش ، اسناد الکترونیکی را بایگانی می‌کند، اما باید هر فرمتی که وارد می شود را مورد رسیدگی قرا‌‌ردهد.

گسترش ابزارهای نرم‌افزار کارکرد داخلی آن را آسان‌تر خواهد کرد. فارکوهار افزود، سطح دقت در این استاندارد بی‌سابقه، است. استاندارد در چند هزار صفحه تنظیم شده است. به منظور کمک به توسعه دهندگان جهت درک بهتر استاندارد، کمیته توضیحات 14 صفحه‌ای را منتشر کرده است.

وی اضافه کرد، این کمیته تلاش بسیاری برای قابل دسترس نمودن این سند کرده است.

کد خبر 12097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز