همشهری آنلاین: گروه همنوازان حصار به خوانندگی همایون شجریان هزینه‌های بالای اجاره سالن و کم شدن تعداد شب‌ها از سه شب به دو شب را دلیل برگزار نکردن کنسرت در شیراز اعلام کرده است و در مقابل فرماندار شیراز از آمادگی این شهر برای برگزاری سه روزه کنسرت خبر داد.

همنوازان حصار

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت دل‌آواز،گروه همنوازان حصار به آهنگسازی علی قمصری و آواز همایون شجریان قرار بود بعد از اجرای کنسرت در تهران در  تالار حافظیه شیراز هم اجرای برنامه داشته باشند که بنا بر اعلام روابط عمومی این شرکت«متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولین امر نسبت به صدور مجوز بیش از دوشب اجرای کنسرت و افزایش یکباره 200 درصدی اجاره بهای سالن که هزینه تمام شده هر صندلی را به فراتر از حد انتظار و توان تهیه بلیت از سوی علاقه‌مندان می‌رساند و نیز به دلیل مناسب تشخیص ندادن اجرای این کنسرت از سوی این مسئولین در مکانی با گنجایش بیشتر ، با پوزش از مردم مهربان شیراز ناگزیر به لغو اجرای این کنسرت» شدند.

در مقابل فرماندار شیراز در گفت‌ وگویی با ایسنا در پاسخ به محدودیت سانس‌های اجرا و افزایش بهای سالن اجرای کنسرت گفت: ما به عنوان فرمانداری شیراز با اجرای هر 3 شب پیش‌بینی شده برای اجرای کنسرت ایشان، مشکلی نداریم و در زمینه اجاره‌بهای سالن هم باید بگویم، هر اجاره‌ای که از دیگران اخذ شده، برای کنسرت ایشان نیز منظور شود.

 حسین قاسمی  با بیان اینکه از فعالیت‌های قانونی در حوزه موسیقی دفاع می‌کند، گفت: نگاه مسوولان ارشد استان فارس بارور شدن حوزه فرهنگی در همه زمینه‌ها است. شرایط عمومی برای فعالیت‌های فرهنگی با در نظر گرفتن عدالت برای همه فراهم است، لذا برای ما تفاوتی نمی‌کند که همایون شجریان در شیراز کنسرت اجرا کند یا هر هنرمند دیگر موسیقی. به همین منظور نه تنها مخالفتی با برگزاری برنامه‌های همایون شجریان نداریم، بلکه از ایشان دعوت می‌کنیم حتما برای اجرای کنسرت خود در شیراز حضور پیدا کنند.

از سوی دیگر در بخش دیگری از  اطلاعیه شرکت دل‌آواز  آمده است «عزیزانی که همواره پیگیر اعلام تاریخ‌های اجرای کنسرت شیراز بوده‌اند، می‌رساند که ما برآن بودیم تا در شهر هنردوست شیراز، شهر شعر و ادب که همواره از دیرباز میزبان پرمهر هنرمندان این مرز و بوم بوده‌ است این کنسرت را اجرا نماییم، از این رو درخواستی جهت اجرای سه شب کنسرت در تالار حافظیه به اداره کل ارشاد استان فارس داده شد ولی هم‌اکنون در پی برنامه‌ریزی جهت اجرای این کنسرت در سایر شهرستان‌ها هستیم که اخبار مربوطه را پس از طی مراحل قانونی و کسب مجوز از طریق این سایت به حضور شما عزیزان اعلام می‌داریم.» 

کد خبر 120625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز