همشهری‌آنلاین: علی اکبر شکارچی‌، ردیف‌دان و نوازنده نامدار کمانچه ضمن تمجید کنسرت کامکارها از ویرژگی‌ها و نکات برجسته و بارز آن گفت.

شکارچی-علی اکبر

شکارچی که از جمله بینندگان کنسرت گروه کامکارها بود درگفت وگو با همشهری آنلاین گفت:کنسرت گروه کامکارها چه در بخش کردی و چه در بخش سنتی در استاندارهای بالای حرفه‌ای برگزار شد و کامکارها نشان دادند که همچنان در اوج کار حرفه‌ای قرار دارند و می‌توانند بینندگان را سیراب و راضی از یک برنامه منسجم و پرطرات موسیقایی به منازلشان بفرستند.

عضو هیئت مدیره کانون نوازندگان موسیقی ایرانی گفت:من کمتر گروه موسیقی را دیده‌ام که اجرایی چنین سیال و روان داشته باشند که مخاطب از لحظه به لحظه اجرای آنها لذت ببرد و از این منظر باید گروه کامکارها را گروهی نامید که اسباب سربلندی موسیقی ایرانی‌اند.[استقبال خوب از کنسرت کامکارها در برج میلاد]

شکارچی اجرای گروه کامکارها را به گل زنبق متفاوتی تشبیه کرد که در فضای موسیقی ایران و گروه‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند و این گل با مخاطبان انبوه که همانند جنگلی سرسبز از این گل‌ حفاظت می‌کند، مخاطبان هم با قدر دانستن تلاش گروه کامکارها انرژی و شور مضاعفی به گروه می‌دهند وآنها را برای کارهای آینده امیدوار تر می سازند.

به گفته شکارچی گروه کامکارها در گروه نوازی، چه از منظر تنظیم، رنگ‌آمیزی و اجرا بسیار خوب عمل کردند و حتی آقای بیژن کامکارکه از یکی دو سال بیماری رهایی پیدا کرده بود، به قدری درخشان دف نواخت که همایون شجریان که در کنار من نشسته بود به من گفت:اگر استخوان‌های بیژن هم بماند باز هم او دف را در طراز و استانداری عالی می‌نوازد.

شکارچی درباره تکنوازی‌های گروه گفت: در گروه کامکارها چهار تن تکنوازی کردند که قشنگ کامکار و پشنگ کامکار در فضایی سنتی به تکنوازی پرداختند که انصافا اجرایی حرفه‌ای و گوشنواز ارائه دادند. در مقابل ارسلان و اردشیر کامکار مدرن‌تر نواختند و به خصوص اردشیر کامکار که از تمامی ظرفیت‌های ساز کمانچه بهره گرفته است و ضمن چشم داشتی به فضای موسیقی سنتی و ردیفی ایران و حتی موسیقی منطقه کردستان ، نشان داد نوازنده‌ای با حس موزیکالیته بالا و توانایی تکنیکی فوق‌العاده است.

به گفته شکارچی اجرای تکنوازی‌ها به قدری درخشان بودکه او نتوانست بر جایش بنشیند و در میانه‌های اجرا از جایش بلند شد و به تشویق ایستاده گروه و تکنوازان پرداخت.

کد خبر 116034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز