شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حمید متبسم، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از چهره‌های کلیدی گروه دستان به همراه پژمان حدادی،دیگر نوازنده شاخص این گروه، با امامیار حسن‌اف نوازنده ترکتبار آذربایجان در تالار وحدت سه‌نوازی می‌کنند.

متبسم-حدادی-حسن‌اف

به گزارش همشهری‌آنلاین در این کنسرت که در ساعت 18 روزهای 12 و 13 آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود، سه نوازنده یا‌د شده به اجرای قطعاتی می‌پردازند که نام آن را «پنجره‌ای به سوی آفتاب» نام نهاده‌اند.

حمید متبسم از جمله آهنگسازان شاخص موسیقی سنتی است که اخیرا قطعه معروف سیمرغ را با رهبری محمدرضا درویشی و خوانندگی همایون شجریان در ورزشگاه انقلاب به صحنه برد.

این قطعه قرار بود با نظارت درویشی در یکی‌ از استودیو‌های تهران ضبط شود که در آخرین لحظات اعلام شد درویشی دراین کار مشارکتی ندارد و هفته بعد از آن از سوی متبسم اعلام شد که خودش روی کار برای ضبط نظارت خواهد کرد،اما مدتی بعد مشخص شد که فردین خلعتبری در به سامان رسیدن استودیویی این کار نقش داشته است.

 محمدرضا درویشی که هنوز درباره دلیل این کناره گیری صحبتی نکرده است، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگار ایلنا به همین نکته بسنده کرد که از مدیر ارکستر خواسته است تا با مسئول سایت پروژه موسیقی سیمرغ در آلمان، تماس بگیرد و هر آنچه تصویر، متن، بیوگرافی، فیلم مربوط به محمدرضا درویشی را در رابطه با این پروژه حذف کند.

کد خبر 121747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز