این هفته نشست‌های کارشناسی در وزارت کار برای تعیین حداقل دستمزد 7میلیون و 500 هزار کارگر مشمول قانون کار، شروع می‌شود و مهم‌ترین چالش، تعیین این رقم براساس نرخ تورم خواهد بود.

bank

انتظار بیش از 7 میلیون و 500هزار کارگر و مشمولان قانون کار به همراه خانواده‌های آنها برای تعیین حداقل دستمزدها، در سال جدید متفاوت از سال‌های گذشته است؛ چراکه این رقم قرار است نخستین‌بار در شرایط نقدی‌شدن یارانه‌ها و آزادشدن قیمت بسیاری از کالاها و خدمات تعیین شود.

به گزارش مهر، علی دهقان‌کیا عضو هیأت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، گفت: به‌عنوان نمایندگان کارگری به‌دنبال دسترسی به آمار و اطلاعات واقعی از قیمت‌ها و نرخ تورم هستیم. وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است با آغاز به کار بررسی حداقل دستمزد سال آینده کارگران، گزارش‌های هفتگی بانک مرکزی از وضعیت اقلام مصرفی خانوار تهیه و بررسی شود، ازاین‌رو می‌توان نرخ‌های تورم هرهفته را نسبت به هفته قبل از خود و حتی سال قبل از آن در اختیار داشت.

این مقام مسئول کارگری هدف از پیگیری آمار و ارقام وضعیت سبد هزینه‌های خانوار و نرخ تورم بانک مرکزی را دستیابی به نرخ‌های واقعی دانست و افزود: در این زمینه نتیجه بررسی‌ها و ارزیابی‌های کمیته‌های کارگری تعیین دستمزد سال 90 نیز با گزارش‌های مراکزی همچون بانک مرکزی مطابقت داده می‌شود.

کد خبر 120523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز