گروه اقتصادی: اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر گسترش پوشش حمایتی تامین اجتماعی کارگران به جای افزایش حقوق در سال آینده، با استقبال جامعه کارگری مواجه نشده است.

به گزارش همشهری، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر معتقد است که حقوق کارگران در سال آینده قطعا افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، وی خبر عدم‌افزایش حقوق کارگران را نادرست خواند و گفت: پیشنهاد ما به‌عنوان خانه کارگر به وزارت کار افزایش قابل توجه حقوق کارگران در سال آینده بود که موافقان و مخالفان در رابطه با آن نظر دادند. وی تاکید کرد:‌ تصمیم‌گیری نهایی درباره حقوق کارگران در جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از سوی کارگران، دولت و کارفرمایان اتخاذ خواهد شد بنابراین دولت به‌صورت یکجانبه ‌خود نمی‌تواند در رابطه با این موضوع نظر نهایی بدهد.

یک عضو شورای‌عالی کار هم برای عدم‌افزایش حقوق کارگران در سال آینده، شرط گذاشت و گفت: درصورتی که افزایش هزینه خانوارهای کارگری در قالب بسته‌های حمایتی از سوی دولت جبران شود، کارگران و کارفرمایان آمادگی دارند تا با عدم‌افزایش دستمزد به دولت در جهت کاهش نرخ تورم کمک کنند.

احمد‌رضا معینی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: کارگران پیشنهاد دادند دولت در بحث دستمزد بسته‌های حمایتی در قالب بن کارگری - که از سوی دولت و کارفرما پرداخت می‌شد - پیش‌بینی کند تا درصورتی که دولت به‌دنبال کاهش تورم به‌وسیله دستمزد است، این اقدام از طریق بسته‌های حمایتی کالا جبران شود. وی تاکید کرد: کارگران حاضر هستند مانند سال‌های اوایل جنگ که دستمزدها افزایش نیافت، اکنون نیز با دولت همکاری کنند.

کد خبر 128856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز