همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: روسای دانشکده ها به سئوالات و ابهامات به وجود آمده بعد از ادغام پاسخگو باشند و اطمینان دهند که بعد از فارغ التحصیلی مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران یکسان برای همه صادر می شود.

دانشگاه علوم پزشکی تهران

 به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ادغام واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق در این دانشگاه گفت: سئوالات و ابهامات بوجود آمده بعد از ادغام را در نشستهای مختلف با دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان واحد خود پاسخ دهید و به دانشجویان اطمینان دهید که با کمک هم و هم افزایی حاصل از ادغام، برنامه های آموزشی بهتری ارائه می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت ادغام دانشگاهها برای هم افزایی نیروها، پیشبرد امور و افزایش رتبه بندی بین المللی آنان را از تجربیات موفق جهانی دانست.

لاریجانی که در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با روسای دانشکده های تابع این دانشگاه سخن می گفت، افزود: ما مجری تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و ماموریت داریم که کار خود را با همت، تلاش، جدیت و همکاری پیش ببریم. استراتژی وزارت بهداشت در ادغام، یکپارچه سازی خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی پژوهشی در شهر تهران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بعد از این که کرج به استان تبدیل شد بحث انتقال دانشگاه ایران به کرج مطرح بود که وزیر بهداشت برای این که در ایاب و ذهاب استادان ساکن تهران مشکلی ایجاد نشود ادغام را پذیرفت.

وی با اشاره به تجربیات دانشگاههای بین المللی در زمینه ادغام دانشگاه ها یادآور شد: به تازگی دو دانشگاه بزرگ ملی ایرلند ادغام شد و در هند نیز کالجی وجود دارد که ماهیت فعالیت آن برای کمک به ادغام و یا جداسازی دانشگاهها است.

لاریجانی با اشاره به رقابت علمی دانشگاهها در عرصه بین المللی گفت: اکنون با توان بیشتر در جهت تحقق سند چشم انداز می توانیم نقش خود را در منطقه و جهان ایفا کنیم. برای این که به رسالت ملی خود عمل کنیم و راه را برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در اسناد برنامه ای کشور فراهم سازیم چاره ای جز ادغام نداریم.

وی با بیان این که اعضای هیئت علمی جدید دوستان ما و دانشجویان فرزندان ما هستند، افزود: امور عالم با تدبیر اداره می شود، ما چه باشیم و چه نباشیم کارها انجام می شود. مهم این است که ما به وظیفه ای که به ما سپرده شده است درست عمل کنیم. بنابراین با توکل به خدا و با هم افزایی و همکاری یکدیگر جلو می رویم و می توانیم برنامه های توسعه ای را به اجرا درآوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بنا نیست هیچ کاری متوقف شود و افراد هر نوآوری، رشته و برنامه های بین رشته ای جدید، پژوهشکده و پژوهشگاه جدیدی را که بخواهند ایجاد کنند ما از آن استقبال و شرایط عملیاتی شدن آن را فراهم می کنیم.

کد خبر 120025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز