همشهری آنلاین : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حاصل بررسی های اعضای کمیسیون این بوده است که تصمیم بر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران مغایر برنامه چهارم توسعه بوده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه 8 آبان ماه 89 بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منحل شده است. کلیه فعالیتهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

پس از این انحلال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات واکنش نشان دادند و مقرر شد بررسیهای لازم در این زمینه صورت گیرد.

حسن تامینی لیچائی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: نظر کمیسیون بر این است که انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در مغایرت با اصول 49، 137 و 139 برنامه چهارم توسعه صورت گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: این اصول بر تصمیم هیئت امنای دانشگاهها در مورد هر تغییر ساختاری تاکید دارد و اشاره می کند که تاسیس یا انحلال دانشگاهها باید براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد.

وی گفت: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت با مرضیه وحید دستجردی، استدلالهای وی را خواهیم شنید که آیا این تصمیم بر اساس اختیارات دولت یا قوانین خاصی صورت گرفته است یا خیر؟ در صورتی که نتوانند اعضای کمیسیون را قانع کنند مجلس درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم می گیرد.

کد خبر 119767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز