همشهری آنلاین : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با مصوبه شورای گسترش دانشگاه ها انجام شده و این شورا بالاترین مرجع ادغام یا انحلال دانشگاه‌هاست.

دکتر وحید دستجردی

 به گزارش ایلنا ، دکتر مرضیه وحیدی دستجردی افزود: با ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات درمانی در تهران ساماندهی شده است.

وی با بیان این که بیشتر دانشکده های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران در استان البرز قرار دارد،گفت: دانشکده علوم پزشکی البرز دراین استان ایجاد و باقی مانده و مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه علوم پزشکی تهران در تهران ادغام شده است.

وی گفت: شورای گسترش بالاترین مرجع تشخیص ادغام یا انحلال دانشگاه هاست و دانشگاه های علوم پزشکی براساس مصوبه مجلس تشکیل نشده است که بخواهند با مصوبه آن ادغام یا منحل شوند.

وحیددستجردی افزود: با ادغام دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران، شبکه بهداشت و درمان تهران به دانشگاه شهید بهشتی و موضوع آموزش و پژوهش به دانشگاه تهران واگذار شد.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان ما برای دنیا الگوست به گونه ای که آمریکایی ها نیز می خواهند این نظام را در کشورشان پیدا کنند.
وزیر بهداشت گفت: همه امکانات درمانی مانند هفت بیمارستان مجهز و تعداد زیادی از مراکز درمانی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران بود به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده است.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی به دلیل نوع آموزش خود نمی تواند از دانشگاه های دیگر کشور دانشجو بپذیرد به این دلیل بحث آموزش و پژوهش را به دلیل یکسان بودن نوع آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران با دیگر دانشگاه های کشور به این دانشگاه سپرده شد.

دستجردی اضافه کرد:‌ برای رسیدن به هدف چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور در برخی موارد باید از مسیرهای میانبر استفاده کرد.

وی بیان داشت: با ادغام دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران دانشگاه بهتری خواهیم داشت.
وزیر بهداشت گفت: در مراکز آموزشی و خوابگاه های دانشجویان هیچگونه تغییری ایجاد نشده است و به فارغ التحصیلان مدرک دانشگاه تهران داده می‌شود.

وی افزود:‌ افرادی نیز که طرح خود را می گذرانند نیز در همان مراکز درمانی گذشته خود ادامه کار می‌دهند.

کد خبر 120326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز