دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیر سابق بهداشت با اشاره به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: انحلال یک دانشگاه اتفاق غیرقابل انتظار و تعجب برانگیزی بود چرا که یک دانشگاه شخصیت بالایی دارد و احساس بی‌ثباتی را در اعضای هیئت علمی ایجاد می‌کند.

دکتر علیرضا مرندی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: مقرر شده است که کمیسیون بهداشت موضوع انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را از منظر حقوقی بررسی کند چرا که به نظر اعضای کمیسیون انحلال از نظر قانونی امکانپذیر نیست اما در عین حال برای اطمینان از این موضوع نماینده ای مامور این موضوع شد.

وی یادآور شد: انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اتفاق غیرقابل انتظار و تعجب برانگیزی بود چرا که یک دانشگاه شخصیت بالایی دارد و حتی کوچکترین دانشگاه را هم بدون مشورت و نظرخواهی نمی توان منحل کرد.

مرندی اظهار داشت موضوع انحلال یک دانشگاه برای همه اعضای کمیسیون تعجب آور بود. حال یا شرایط خاصی بر این مسئله حکمفرما بوده و یا وزیر بهداشت تحت فشاری بوده است ما اطلاعی از آن نداریم.

وی با اشاره به ابراز نگرانی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس درباره عدم مشورت با آنها درباره موضوع انحلال یک دانشگاه گفت: اساتید و افرادی زیادی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و هم از سایر دانشگاهها تماس گرفته و اظهار نگرانی کرده و یادآور شده اند که این اقدامات به احساس بی ثباتی در دانشگاه دامن می زند.

دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه 8 آبان ماه 89 بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منحل شده است. کلیه فعالیتهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

کد خبر 119686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز