چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: معاون شرکت بورس اوراق بهادار از احتمال عرضه سهام پالایشگاه تبریز در هفته آینده خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری،به نظر می‌رسد طلسم واگذاری پالایشگاه‌ها که مدت‌هاست در صف ورود به بورس ایستاده اند در حال شکستن است و تازه‌ترین اطلاعات بیانگر آن است که سهام پایشگاه تبریز هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد و پس از آن قرار است سهام پالایشگاه‌های دیگر بر اساس سیاست‌های اصل44 واگذار شود.

پیش از این قرار بود سهام پالایشگاه تبریز در فروردین ماه امسال واگذار شود اما به نظر می رسد برخی موانع از سوی شرکت پالایش و پخش روند واگذاری سهام این شرکت را با تاخیر مواجه کرد. در همین رابطه روز گذشته محمدرضا رستمی معاون شرکت بورس از احتمال عرضه سهام این شرکت در هفته آینده خبر دادو گفت:زمان دقیق و نهایی عرضه اولیه سهام این شرکت 194 میلیارد تومانی مشخص نشده اما بعد از بررسی نهایی گزارش های 6 ماهه توسط سازمان بورس، شرکت بورس زمان این عرضه را مشخص و اعلام خواهد کرد که احتمالا شنبه خواهد بود.

رستمی با اشاره به برگزاری جلسه هیات واگذاری در مورد آخرین تحولات مربوط به عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم توضیح داد: در جریان برگزاری جلسه ای در هیات واگذاری مقرر شد یکی دو شرکت پتروشیمی دیگر هم به این هلدینگ اضافه شوند تا زمینه عرضه سهام آنها تا پایان سال فراهم شود.

به گفته وی طبق مصوبات موجود مقرر شده در برابر دولتی‌ماندن 2پالایشگاه آبادان وبندرعباس، سهام شرکت‌های پالایشگاهی اراک، تهران، شیراز و کرمانشاه در بورس عرضه شود. این درحالی است که درمیان این 4‌شرکت، پالایشگاه های اراک و تهران از آمادگی بهتری برای حضور دربورس طی ماه های آینده برخوردارند.

پالایشگاه‌های تهران و شازند اراک در نوبت واگذاری

معاون بورس اوراق بهادار تهران همچنین در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد:‌ بعد از عرضه پالایشگاه تبریز، پالایشگاه تهران و شازند اراک در نوبت واگذاری قرار دارند و اقدامات پذیرش این پالایشگاه‌ها در حال انجام است.معاون شرکت بورس در مورد آخرین وضعیت عرضه ذوب‌آهن در بورس گفت:‌ ذوب‌آهن اصفهان باید مشکل خود را با صندوق بازنشستگی برطرف کند تا در بورس پذیرش شود.

ارائه درخواست شرکت‌های کشتیرانی

وی در ادامه به درخواست شرکت‌های زیرمجموعه‌ کشتیرانی برای عرضه در بورس اشاره کرد وافزود:‌ شرکت‌های زیرمجموعه کشتیرانی به تازگی درخواست پذیرش در بورس داده‌اند که اقدامات آن در حال انجام است.

شرکت‌های تعاونی درخواست نداده‌اند

رستمی همچنین در خصوص اظهارات وزیرتعاون در مورد عدول مسئولان بازار سرمایه در پذیرش شرکت های تعاونی در بورس و اعلام نظر رئیس سازمان بورس مبنی بر اینکه هیچ شرکت تعاونی تاکنون درخواست پذیرش نداده خاطرنشان کرد: شرکت بورس اوراق بهادار به عنوان مجری حوزه عملیات بازار سرمایه کشور از پذیرش شرکت های جدید استقبال می کند اما یکی از شرط های اساسی در پذیرش شرکت‌ها تطبیق اساسنامه شرکت‌ها با اساسنامه نمونه مصوب سازمان بورس است.

وی گفت: بنابراین در صورتی که شرکت‌های تعاونی سهامی عام با اساسنامه نمونه شرکت‌های بورسی منطبق شوند شرکت از پذیرش این دسته شرکت ها استقبال می کند. این در حالی است که هیچ یک از شرکت‌های تعاونی درخواستی را به شرکت بورس ارائه نکرده اند.

کد خبر 119890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز