یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه بورس: در شرایطی که سهام پست‌بانک آماده عرضه در بورس تهران است، مجوز عرضه سهام این شرکت به دلایلی نامعلوم صادر نمی‌شود.

بورس

به گزارش همشهری، دیروز پایگاه خبری سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: سهام پست‌بانک روز دوشنبه (امروز) در بورس عرضه می‌شود اما مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران تاریخ دقیقی برای این عرضه اعلام نکرد و معاونش هم عرضه سهام این شرکت را در معاملات امروز بعید دانست.

در شرایطی که سهامداران و فعالان بازار سهام منتظر عرضه سهام پست بانک در بورس بودند اظهارات وزیر ارتباطات و مدیرعامل پست‌بانک که اعلام کرده بودند سهام این شرکت باید در سال 93 واگذار شود، باعث بروز مشکلاتی بر سر راه عرضه سهام این شرکت شد. بلافاصله پس از این اظهارنظر یک مقام آگاه از وزارت اقتصاد اعلام کرد که سهام پست بانک را به‌سرعت و حتی بدون برگزاری مراسم معارفه در بورس عرضه خواهند کرد اما به‌نظر می‌رسد اتفاق‌های پشت پرده مانع از عرضه سهام این شرکت در بورس شده است.

پیش از این، وزیر ارتباطات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پست بانک هنوز آمادگی ورود به بورس را ندارد و اخباری که مبنی بر عرضه سهام این شرکت دولتی در بورس بدون هماهنگی با این وزارتخانه منعکس شده به هیچ وجه مورد تأیید وزارت ارتباطات نیست و شرکت دولتی پست بانک طبق نظر ریاست‌جمهوری، روال عادی خود را برای خصوصی‌شدن طی می‌کند و در سال 93 در بورس عرضه می‌شود.

تاریخ عرضه مشخص نیست

در همین رابطه محمد رضا رستمی معاون بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که آیا سهام پست بانک امروز عرضه می‌شود، گفت: بعید می‌دانم، اما در تلاشیم سهام پست بانک را آماده عرضه در بورس کنیم. وی تاریخ دقیقی برای فروش سهام این شرکت در بورس اعلام نکرد اما در عین حال گفت: شاید سهام پست بانک در روز‌های آینده در بورس عرضه شود.

رستمی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلی از سوی وزارت ارتباطات برای عرضه سهام این شرکت مطرح است، گفت: به غیر از این موضوع مسائل دیگری نیز برای عرضه سهام این شرکت مطرح است که پس از رفع آن، سهام این شرکت آماده عرضه در بورس می‌شود.

عرضه سهام در روز چهارشنبه

مدیرعامل شرکت بورس هم در مورد موضع وزیر ارتباطات اعلام کرد: سهام پست بانک براساس درخواست سازمان خصوصی‌سازی‌ آماده عرضه است و بورس برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی سازمان خصوصی‌سازی‌ را مسئول می‌شناسد.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مخالفت وزارت ارتباطات با واگذاری پست بانک گفت: ما برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در بورس، سازمان خصوصی‌سازی‌ را می‌شناسیم و براساس درخواست این سازمان آماده عرضه پست‌بانک هستیم.

وی افزود: کار پذیرش و درج پست‌بانک در بورس از نظر ما تمام شده و فقط سازمان خصوصی‌سازی باید برای عرضه اقدام کند که در مرحله اول 5درصد سهام برای کشف قیمت در روز اول عرضه می‌شود اما عرضه بقیه سهام پست‌بانک بستگی به‌نظر سازمان خصوصی‌سازی دارد. قالیباف اصل ادامه داد: با این شرایط امیدوارم عرضه این شرکت مشمول اصل 44 هم چهارشنبه جاری انجام شود چون در واگذاری سهام این شرکت هیچ مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 119600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز