همشهری آنلاین: شرکت‌های یاهو و سامسونگ اعلام کردند گزینه‌ای را در اختیار تماشاچیان تلویزیون قرار خواهند داد که می‌خواهند به راحتی به وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک متصل شوند، بدون اینکه لازم باشد کل امکانات وب درون دستگاه تلویزیون گنجانده شود.

Yahoo tv

به گزارش خبرگزاری فرانسه فرانسه ستاره افول‌کرده دنیای اینترنت و شرکت معظم تولید وسائل الکترونیکی کره جنوبی در 26 کشور در اروپا تلویزیون‌های متصل به یاهو (Yahoo! Connected TV) را خواهند فروخت.

به این ترتیب شمار کشورهایی که سامسونگ‌ دستگاه‌های تلویزیون دارای "ویجت"‌های نرم‌افزاری یاهو را دارند که امکان اتصال به وب‌سایت‌های دلخواه روی اینترنت را فراهم می‌کند، در آنها می‌فروشد به 39 کشور می‌رسد.

یاهو و سامسونگ همکاری‌شان در مورد تلویزیون‌های متصل به اینترنت را در نمایشگاه عمده وسائل مصرفی الکترونیکی در لاس وگاس در ابتدای سال 2009 آغاز کردند.

یاهو در حالی این راهبرد را دنبال می‌کند، گوگل مسیر تلویزیون‌های اینترنتی را با باکس‌های اتصال به اینترنت شرکت لوجیتک یا تلویزیون‌های سونی که محتواهای تلویزیون معمولی، کابلی و آنلاین را تلفیق می‌کنند،ادامه می‌دهد.

مدیرعامل بخش بازاریابی تلویزیون‌های متصل به اینترنت یاهو، راس شافر در این باره گفت:‌ "ما فکر نمی‌کنیم مردم بخواهند همه کاربردهای مرورگر وب در یک تلویزیون گنجانده شود."

او افزود: "مسئله در اختیار داشتن بهترین‌های وب است نه همه وب؛ که مشابه با نحوه استفاده تلویزیون بوسیله تماشاگران است."

به گفته شافر در حالیکه سرویس‌های تلویزیون‌های کابلی به طور معمول صدها کانال را عرضه می‌‌کنند، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که خانواده‌ها حداکثر 15 کانال مطلوب‌شان را تماشا می‌کنند و اصولا بقیه کانال‌ها را نادیده می‌گیرند.

یاهو اعتقاد دارد که رفتار مشابهی در مورد تلویزیون‌های متصل به اینترنت نیز وجود دارد،‌ و افراد به جای اینکه وارسی هزاران وب‌سایت به سایت‌های آنلاینی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و توئیتر وفادار می‌مانند.

شرکت سامسونگ الکترونیکز، بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه و تلویزیون‌های صفحه تخت جهان، روز جمعه 30 اکتبر اعلام کرد میزان سود خالصش در سه ماهه سوم سال به 3.98 میلیارد دلار رسیده است که 17 درصد رشد سالانه نشان می‌دهد.

سونی، ویزیو، توشیبا و ال‌جی الکترونیکز در میان سازندگان مهم دیگر تلویزیون‌ هستند که ویجت‌های نرم‌افزاری یاهو را درون تولیدات‌شان گنجانده‌اند.

امسال یاهو همکاری را با سازندگان تراشه‌های کامپیوتری آغاز کرد تا نرم‌افزار "تلویزیون متصل به اینترنت" درون دستگاه‌های پخش‌کننده DVD و سایر وسائل نمایش سرگرمی گنجانده شود.

شافر گفت انتظار دارد شماری دستگاه‌های پخش بلو ری یا باکس‌های متصل‌شونده به تلویزیون با قیمت‌های رقابتی که حاوی ویجت‌های تلویزیون یاهو باشند در نمایشگاه وسائل مصرفی الکترونیکی در ژانویه 2011 در لاس وگاس عرضه شوند.

یاهو بین طرح خودش و عرضه تلویزیون اینترنتی بوسیله شرکت‌های رقیب اپل و گوگل تمایز قائل می‌شود.

شافر گفت: "تلویزیون اپل،‌ در یک انتهای طیف قرار می‌گیرد که میانجی بسیار ساده‌ای دارد و محتواهای عمیق اما به میزان محدودی را عرضه می‌کند که کاملا با سایر وسائل زیست‌بوم اپل مرتبط هستند."

"در مقابل گوگل،‌ می‌خواهد تجربه کامپیوتر شخصی با مرورگر اینترنتی به تلویزیون وارد کند. ما درست میانه این دو قرار داریم."

گوگل در ماه مه 2010 در سانفرانسیسکو تلویزیون گوگل را عرضه کرد.

تلویزیون گوگل که در همکاری با شرکت‌های سونی، لاجیتک و اینتل تولید شده استف به کاربران امکان می‌دهد تماشای تلویزیون را با جستجو در وب ترکیب کنند.

تلویزیون گوگل که با نرم‌افزار آندروئید و مرورگر اینترنتی کروم گوگل کار می‌کند و با خرید تلویزیون‌های سونی حاوی آن یا باکس‌های متصل‌شونده به تلویزیون شرکت لاجیتک - که به کاربران امکان می‌هد که محتوای وب را تلویزیون‌های موجود وارد کنند- قابل دسترسی است.

شماری از سازندگان تجهیزات الکترونیکی دیگر نیز تلویزیون‌های دارای قابلیت اتصال به این اینترنت یا باکس‌های دیجیتال برای اتصال اینترنت به تلویزیون را عرضه می‌کنند.

رئیس اپل، استیو جابز،‌ نسل دوم تلویزیون اپل را در ماه سپتامبر 2010 در رویدادی در سانفرانسیسکو ارائه کرد. قیمت تلویزیون اپل از 229 دلار نسیت به نسل اول آن به 99 دلار کاهش داده شد.

اپل اولین رسیور رسانه‌ دیجیتالش را که شو‌های تلویزیونی و فیلم‌های تلویزیونی را از کامپیوترها به تلویزیون با وضوح بالا می‌فرستد در سال 2007 عرضه کرد، اما این وسیله در آن زمان توجه عموم را جلب نکرد.

کسانی تلویزیون اپل را می‌خرند، می‌تواند فیلم‌های و نمایش‌های تلویزیونی با وضوح بالا را از فروشگاه آنلاین آی‌تیون این شرکت مستقر در کاپرتینوی کالیفرنیا اجاره کنند.

شرکت اپل مستقر در سانی‌ویل کالیفرنیا ویجت‌های نرم‌افزاریش را در تلویزیون‌ها در بیش از 130 کشور وارد کرده است.

کد خبر 119829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز