جمعه ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

امیر بهادری نژاد: اصل: حتما شما هم با ما هم عقیده هستید؛ در رسانه‌ای که به اندازه جمعیت کشور مخاطب دارد باید اظهار نظرهای مجریان، کارشناسی، منطقی، منصفانه و به دور از سلایق شخصی باشد.

پرده اول: چندی است که شبکه سوم سیما برنامه‌ای را با عنوان «فرصت» پخش می‌کند که کارکرد این برنامه آماده کردن فضای جامعه و اطلاع رسانی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست. پنجشنبه شب مجری این برنامه در جریان بحث توانمندسازی حمل و نقل عمومی کلانشهرها، مدعی شد که در خط اتوبوس‌های تندرو میدان راه آهن- میدان تجریش در برخی مواقع هر نیم ساعت یکبار اتوبوس عبور می‌کند.

این اظهار نظر مجری برنامه به حدی غیر کارشناسی بود که شگفتی میهمانان و حتی عوامل ضبط برنامه‌ را در پی داشت و با اینکه مورد اعتراض آنها قرار گرفت اما جناب مجری اصرار داشت که ادعای او صحیح است و حتی اعلام آمادگی کرد که به صورت میدانی این ادعا را ثابت کند.

پرده دوم: این مجری که ظاهراً اطلاعات کاملی در حوزه حمل و نقل عمومی ندارد سپس پیشنهاد داد با توجه به خلوت بودن خط تندرو خیابان ولیعصر باید اجازه داد تا همه تاکسی‌ها وارد خط ویژه اتوبوس‌ها شوند و از آن استفاده کنند!

استدلال: گزارش‌های آماری و میدانی در خط تندرو خیابان ولیعصر حاکی از آن است که حتی در خلوت‌ترین ساعت روزهای تعطیل، حداکثر هر 10 دقیقه یکبار اتوبوس به مسافران این خط سرویس می‌دهد. همچنین پیشنهاد ورود تاکسی به خطوط بی‌آرتی دست کمی از پیشنهاد برگزاری مسابقه پینگ پنگ روی زمین چمن فوتبال ندارد.

نتیجه: با توجه به اینکه بودجه صدا و سیما از محل بیت‌المال تامین می‌شود انتظار می‌رود نظرات مجریان برنامه‌های این رسانه، شخصی و سلیقه‌ای نباشد و در برنامه‌ها به شعور مخاطب احترام گذاشته شود.

کد خبر 121060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز