همشهری‌آنلاین: مجمع جهانی اقتصاد، ایران را از نظر شاخص کاربران اینترنت در میان 139 کشور جهان در رده شصتم قرار داد.

کاربر اینترنت

به گزارش ایسنا، در این رده‌بندی ایسلند در رده نخست قرار گرفته و کشورهای نروژ و سوئد نیز دوم و سوم شدند. هم‌چنین کشورهای هلند، لوکزامبورگ، دانمارک، نیوزلند، فنلاند، بریتانیا و امارات متحده عربی نیز در رده‌های چهارم تا دهم را به‌دست آوردند.

در پایین این رده‌بندی نام کشورهایی چون تیمور شرقی، بنگلادش، کامبوج، اتیوپی، بوروندی، بورکینافاسو، تانزانیا، ماداگاسکار، چاد و مالی به چشم می‌خورد.

در این رده‌بندی ایران از کشورهایی مانند کویت، ترکیه، اوکراین، چین، ونزوئلا، آرژانتین، هند، مکزیک، لبنان، مصر و آفریقای جنوبی بالاتر قرار گرفته است. ایران در منطقه خاورمیانه از نظر شاخص کاربران اینترنت در رده ششم قرار گرفته است.

در این رده‌بندی کشورها بر اساس تعداد کاربران اینترنت در هر 100 نفر دسته‌بندی شده‌اند. به طوری که بالاترین عملکرد مربوط به ایسلند است که در این کشور به ازای هر 100 نفر 93.5 نفر کاربر اینترنت وجود دارد. ضریب مربوط به کشورهای نروژ و سوئد نیز 92.1 و 90.8 است.

ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران نیز 37.6 اعلام شده است. با احتساب جمعیت 74.2 میلیون نفری ایران و در نظر گرفتن شاخص فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون نزدیک به 28 میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد. [تغییر تعریف کاربر اینترنت در ایران]

کد خبر 116612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز