گروه دانش: مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران، ظرفیت اینترنت کشور را 32 گیگابیت بر ثانیه، ضریب نفوذ کاربران را 34 درصد معادل 23‌میلیون نفر، زمان انتظار برای اینترنت پر سرعت را 8/1 هفته و تعداد پورت‌های دسترسی پرسرعت را 500 هزار اعلام کرد

که 429هزار و 500 پورت توسط شرکت‌های خصوصی و 77 هزار پورت توسط شرکت‌های مخابرات استانی راه اندازی شده است.

به گزارش همشهری، سعید مهدیون ‌در یک نشست خبری درباره‌ بحث امنیت سایت‌ها گفت: مرکز ماهر که بحث امنیتی در فضای اینترنت را برعهده دارد در زمان انتخابات، حملاتی به سایت‌های دولتی را ثبت کرده است.

اینکه حملات برروی این سایت‌ها عمل کرده است، مورد تأیید است اما هیچ حمله‌ای مؤثر واقع نشده و هیچ سایتی هک نشده است. به گفته او حمله‌کنندگان بیشتر به‌دنبال خارج کردن سایت‌ها از سرویس‌دهی بودند،  اسم سایت را نمی‌توان اعلام کرد اما در هفته‌های اولیه انتخابات تعداد حملات زیاد و منشاء اصلی تهاجمات از کشور انگلستان بوده است.

وی درباره تعداد سرورهای اندازه‌گیری سرعت و کیفیت که از سوی این شرکت راه‌اندازی شده است گفت: در حال حاضر 11 سرور اصلی دایر است که 7سرور در سازمان تنظیم مقررات به‌عنوان سرور مرجع با قابلیت‌ سیستم تیکتینگ برای دریافت اعتراض‌ها، یک سرور در بخش خصوصی (یک شرکت ISDP) و یک شرکت در مشهد که در دست اقدام است.

وی درباره‌ مدیریت آدرس‌های IP نیز خاطرنشان کرد: پایگاه داده‌ این حوزه آماده شد که اطلاعات شبکه در آن موجود است و امیدواریم سال آینده مدیریت متمرکزی روی آدرس‌های IP ایجاد کنیم که راهگشای مدیریت IT باشد.

وی تعداد دفاتر خدمات ICT روستایی را 9600 دفتر اعلام کرد و با اشاره به تفاهمنامه شرکت با وزارت آموزش و پرورش برای اتصال مدارس به اینترنت که تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه به 100هزار مدرسه می‌رسد اظهار داشت: در این راستا، برقراری ارتباط با 700منطقه و 20 هزار نقطه در مرحله‌ راه‌اندازی است.

او گفت: 500 مدرسه به طرح پایلوت مدارس هوشمند خواهند پیوست و برای 51 درس، تولید محتوای چند رسانه‌ای شده است.

کد خبر 101322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز