همشهری آنلاین: رئیس جمهور عصر دیروز دوشنبه در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه ها که در تالار وحدت برگزار شد گفت: امروز کار رسانه، خبرگزاری و خبرنگاری یک مجاهدت عظیم است.

به گزارش خبرنگار مهر، وی با بیان اینکه تلاش برای رساندن پیام درست کاری است که با هیچ عمل انسانی قابل مقایسه نیست، گفت: باور من این است که امروز از سخت ترین، پیچیده ترین، مهمترین و اثرگذارترین فعالیت ها، فعالیت های رسانه ای است.

رئیس جمهور اضافه کرد: از همه اهالی رسانه در جهان و از همه کسانی که دلهایشان برای انسان و انسانیت می تپد مطلبی را می گویم و مقایسه ای را انجام می دهم تا تصویری از آینده بتوانم ارائه دهم.

وی با اشاره به اینکه صد سال حاکمیت اندیشه مادی حداقل سه خسارت اصلی را به جامعه بشری وارد کرده است، گفت: اولین خسارت حاکم کردن کینه و دشمنی در روابط ملت ها و بسیاری از انسانهاست.

احمدی نژاد ادبیات نظام سلطه را ادبیات کینه ورزی دانست و افزود: این ادبیات، ادبیاتی است که کینه را در اعمال جامعه و روابط بین الملل نهادینه می کند و تفرقه و جدایی و فاصله ها را زیاد می کند.

رئیس جمهور ادامه داد: دومین خسارت از حاکمیت ادبیات و اندیشه مادی تحقیر انسان است. آنها انسانیت را تحقیر و سرکوب کرده اند و روابط، شرایط و معیارهایی را منتشر کرده اند که جز تحقیر انسانها حاصلی در بر نداشت.

وی با اشاره به اینکه در گوشه و کنار جهان و همین همسایگی ما در عراق و افغانستان مظلوم می بینید چیزی که برای سلطه گران فاقد ارزش است انسان است، گفت: آنها هزار هزار بلکه در مقیاس میلیونی انسانها را می کشند، آواره می کنند، له می کنند و افتخار می کنند.

احمدی نژاد سومین اثر و تخریب حاکمیت ادبیات مادی را گرفتن امید و خودباوری از انسانها دانست و افزود: آنها در بسیاری از نقاط دنیا و بین بسیاری از ملت ها یاس و ناامیدی را ترویج کرده اند.

رئیس جمهور افزود: اساسا حیات شیطان و شیطانها در کینه، تحقیر و حاکمیت یاس و ناامیدی در بین ملتها و انسانهاست در حالی که جامعه بشری و انسان برای رشد و شکوفایی و برای چشیدن زندگی سعادتمند و برای رسیدن به آمال و آرزوهای تاریخی خود نیازمند به عشق و همدلی هستند.

وی در ادامه مهمترین کار رسانه و روح کار رسانه را ترویج عشق و محبت بین انسانها و ملت ها دانست و افزود: ایجاد خودباوری و عزت در تک تک انسانها و جامعه بشری و دمیدن روح امید به جامعه مهمترین کار رسانه هاست.

رئیس جمهور خطاب به دست اندرکاران رسانه افزود: امروز روز هنرنمایی شماست دوران سیاه تسلط اندیشه های مادی رو به پایان است و ارکان اندیشه مادی که بر له کردن حقیقت انسان استوار بود متلاشی شده است.

دراین مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سخنرانی کرد و گفت: هم اکنون بیش از سه هزار نشریه و روزنامه در کشور در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه ها در حدود 15 نفر از وزیران شرکت کردند.

حسینی با بیان اینکه خانه مطبوعات در همه استانها راه اندازی شده است گفت: خانه مطبوعات کشور هفته گذشته در تهران فعالیت خود را آغاز کرد که امیدواریم همگرایی بیشتری در کشور ایجاد کند.

در این مراسم رئیس جمهور از پیشکسوتان عرصه رسانه با اهدای تندیس یادبود تجلیل کرد. همچنین از پیشکسوتان عرصه رسانه و نمایندگان رسانه ای کشورهای چین، سودان و سوریه نیز با اهدای تندیس تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 119750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز