عصر یکشنبه ، تبریز میزبان یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر خواهد بود.

فوتبال

9 روز پیش بود که در ورزشگاه آزادی، پرتماشاگرترین دیدار لیگ فوتبال ایران بین پرسپولیس و استقلال برگزار شد و حالا ورزشگاه یادگار امام تبریز، میزبان بازی تراکتورسازی و استقلال خواهد بود؛ دیداری که به احتمال فراوان بیش از 80 هزار تماشاگر را به ورزشگاه خواهد کشاند. استقلال در شرایطی به تبریز رفته که سال قبل در همین ورزشگاه مقابل تراکتور به تساوی رسید و اتفاقات حاشیه‌ای آن بازی که مهم‌ترین آن شکستن سر فرهاد مجیدی بود، تا چند روز سوژه رسانه‌ها بود.

حالا آبی‌های تهران که با شکست پرسپولیس و پاس در بهترین شرایط ممکن قرار دارند، در حالی به مصاف تراکتور می‌روند که با 20 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند. استقلال در انتظار متوقف شدن حریفان اصلی‌اش برای کسب عنوان قهرمانی است و بهترین نتیجه برای پرویز مظلومی در این هفته، تساوی پرسپولیس و ذوب آهن و شکست سپاهان خواهد بود.

در این صورت استقلال فاصله‌اش با ذوب‌آهن، تیم صدرنشین لیگ کمتر خواهد شد و از تیم‌های تعقیب کننده نیز فاصله خواهد گرفت، البته به شرط اینکه آبی‌های تهران موفق به شکست تراکتور شوند. شاگردان مظلومی اما مقابل تراکتور روز سختی خواهند داشت چون قرمزپوشان تبریزی در بازی‌هایی که میزبان هستند به آسانی شکست نمی‌خورند. تراکتور در حال حاضر با 16 امتیاز در رده ششم قرار دارد و درصورت شکست دادن استقلال حتی این شانس را دارد که تا رده چهارم صعود کند.

غیبت برهانی

استقلال در شرایطی مقابل تراکتورسازی قرار خواهد گرفت که آرش برهانی در این دیدار، غایب است. پزشک استقلال در مورد وضعیت برهانی می‌گوید: «آرش قبل از دیدار با پاس همدان دچار مصدومیت شد و این بازی را از دست داد. ما روی پای او کار می‌کنیم ولی برهانی فعلا شرایط بازی را ندارد و نمی‌تواند مقابل تراکتورسازی بازی کند. آرش اما به احتمال فراوان در بازی بعدی استقلال مشکلی برای همراهی تیم نخواهد داشت.»

او با تکذیب مصدومیت جباری ادامه می‌دهد: «بعد از دیدار با پاس همدان بعضی از روزنامه‌ها از مصدومیت مجتبی خبر دادند و بعد نوشتند که او مشکلی برای بازی با تراکتور ندارد. البته این خبر صحت نداشت و من آسیب‌دیدگی جباری را تکذیب می‌کنم. او برای دیدار با تراکتور مشکلی ندارد.» نوروزی در پایان در مورد وضعیت فرهاد مجیدی تأکید می‌کند: «این بازیکن سرما خورده بود و کمی هم از ناحیه کمر درد داشت ولی خوشبختانه الان مشکلی ندارد و مقابل تراکتور بازی خواهد کرد.»

امیدواری نصرتی به برد تراکتور

محمد نصرتی، کاپیتان تراکتور که در خط دفاعی این تیم مهره تعیین کننده‌ای محسوب می‌شود، به‌دلیل سه‌اخطاره شدن غایب خواهد بود. او در بازی با فولاد، کارت زرد گرفت تا برای این مسابقه محروم شود. او در این مورد می‌گوید: «از این بابت ناراحتم. تیم ما به تازگی شرایط خوبی پیدا کرده است و دوست داشتم با وضعیتی که داریم به میدان بروم هرچند که تراکتور بدون من هم نتایج خوبی می‌گیرد.»

نصرتی ادامه می‌دهد: «در 2 بازی اخیر شایسته پیروزی بودیم و اگر فولاد صاحب پنالتی نمی‌شد 3 امتیاز را می‌گرفتیم. بازیکنان جدیدی که به تراکتور پیوسته‌اند، خیلی خوب توانسته‌اند خودشان را با شرایط تیم هماهنگ کنند و تیموریان هم در همین مدت کوتاهی که همراه تیم بود، به‌خوبی توانسته جا بیفتد.»

او در مورد بازی تاکید می‌کند: «استقلال تیم خوبی است و این اواخر اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده اما چون بازی در تبریز است، فکر می‌کنم کفه ترازو به سمت تیم ما باشد. بازی سختی است اما احساسم می‌گوید که تراکتورسازی برنده است.»

مظلومی: دفاعی بازی نمی‌کنیم

مظلومی هم در آستانه این بازی می‌گوید: «تراکتور‌سازی‌ تیم بسیار خوبی است و تماشاگران پرشوری دارد. این تیم از کادر فنی خوبی برخوردار است و ما بازی بسیار سنگینی را در پیش داریم اما با توجه به اینکه تماشاگران انگیزه‌های هر دو تیم هستند، به‌دنبال 3 امتیاز مسابقه هستیم.

ما باید این شرایط را ادامه دهیم و در این بازی بیرون از خانه، دفاعی بازی نخواهیم کرد. ما روی برنامه‌های تراکتور کار کرده‌ایم و باید از نقاط ضعف آنها استفاده کنیم. خوشحالم که تراکتور فوتبال بازی می‌کند و هر تیمی که مقابل ما به فکر ضد‌فوتبال نباشد کار استقلال را راحت خواهد کرد.»

کد خبر 119022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز