همشهری آنلاین: 40 هزار قرآن‌آموز، 30 مهرماه، به همت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور با شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم به رقابت پرداختند؛ نتایج این آزمون نیز آبان‌ماه اعلام می‌شود

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ششمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم صبح امروز، 30 مهرماه، در سراسر کشور به صورت هم‌زمان و با حضوزر 40 هزار نفر از قرآن‌آموزان برگزار شد.

آزمون پایانی دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم 8:30 و به مدت 120 دقیقه و آزمون مفاهیم قرآن کریم ساعت 10:30 به مدت 90 دقیقه در تمامی استان‌های کشور برگزار شد. استان لرستان با 4500 نفر، استان اصفهان با 3500 نفر و استان تهران با 1500 نفر به ترتیب رتبه‌های بالاترین شرکت‌‌کنندگان قرآن‌‌آموز را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون حفظ قرآن کریم در بخش 5 جزء با ملاک سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد و آزمون بخش مفاهیم قرآن کریم نیز در هشت رشته و در دو سطح نوجوانان و بزرگسالان به صورت مقدماتی و تکمیلی برگزار شد.

متقاضیان شرکت در آزمون حفظ، در دو مرحله شفاهی و کتبی ارزیابی می‌شوند و به همین خاطر جواب نتایج آن‌ها تا نیمه دوم آبان‌ماه اعلام می‌شود و نتایج شرکت‌‌ کنندگان در آزمون مفاهیم، بعد از نیمه آبان ماه اعلام می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این آزمون دوره‌های آموزشی را به صورت حضوری در یکی از مؤسسات قرآنی تحت نظارت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی طی‌ کردند و به تمام پذیرفته‌شدگان در این آزمون گواهی‌نامه پایان دوره از طرف مرکز اعطا می‌شود و از نفرات برتر استان‌ها که نمره بالای 90 از 100 را کسب کنند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

یادآوری می‌شود که آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراکز استان در دو نوبت طی سال برگزار می‌شود. 

کد خبر 118932
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز