همشهری آنلاین: سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی در سازمان بهزیستی از تدوین دستورالعمل‌های جدید ویژه فعالیت‌های قرآنی مهدهای کودک خبر داد.

احمد اسفندیاری

«احمد اسفندیاری»، سرپرست سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اشاره به توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی بهزیستی عنوان کرد: در بطن جامعه هدف سازمان و در موارد مربوط به مهد‌های کودک کتب و دستور‌العمل‌هایی قرآنی تدوین شده و به زودی ابلاغ و اعمال می‌شود؛ همچنین در بین سایر اقشار، فرزندان سازمان، معلولان، مراکز و غیره کارهایی در گذشته انجام شده که در آینده نیز این برنامه‌ها ادامه و توسعه خواهد داشت.

وی در ادامه به تلاش این سازمان برای تسهیل امر فرزندخواندگی در کشور اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که در چارچوب قانون این مسئله را تسهیل کنیم؛ اکنون در بحث فرزندخواندگی مشکل زیادی نداریم و حتی میزان درخواست فرزندخواندگی بیش از تعداد فرزندان یتیم در کشور است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: دولت با توجه به این که دولت اسلامی است، سعی کرده در طراحی برنامه‌های خود بر مبنای روایی و قرآنی توجه کرده و با توجه به دیدگاه دینی طرح‌های خود را اعمال کند، و دولتمردان زمانی هم که برنامه پنجم در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دولت در حال بررسی بود به این موضوع توجه داشتند.

اسفندیاری در ادامه بیان کرد: در سازمان بهزیستی هم به دلیل نوع کار آن که رسیدگی به محرومان، نیازمندان و افرادی است که بیشتر از دیگران نیاز به رسیدگی دارند ـ و این مسئله هم در قرآن تأکید شده و هم مبانی روایی زیادی در مورد ارزش خدمت به محرومان و ایتام وجود دارد ـ با این دیدگاه به پیش رفته و با همین دیدگاه نیز در حال تدوین برنامه‌های بهزیستی هستیم. 

کد خبر 118071
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز