همشهری آنلاین: مدت زمان چندانی از نجات یافتن 33 معدنچی شیلیایی از اعماق چند هزار متری معدن طلا و مسی در کشور شیلی نگذشته که برای این عملیات تاریخی نجات، بازی رایانه‌ای ساخته و ارائه شد

بازی عملیات نجات معدنچیان شیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، بازی LOS33 به کاربران امکان می‌دهد معدنچیان را یک به یک و مشابه زمان حقیقی عملیات نجات به واسطه کنترل کپسول آبی - قرمز و سفید رنگی که به رنگ پرچم شیلی رنگ آمیزی شده از درون زندان عمیقشان نجات دهند.

عملیات هدایت کپسول نجات به بالا و پایین حفره با استفاده از ماوس رایانه انجام گرفته و زمانی که کپسول به انتهای مسیر می‌رسد، نام و سن معدنچی که قرار است سوار کپسول شود به همراه نقشی که وی طی 69 روز اسارت در اعماق زمین در کنار دیگر هم بندانش به عهده داشته بر روی نمایشگر رایانه نمایش داده می‌شود.

سپس کاربران بدون نیاز به تحمل فشار عصبی و انرژی بالایی که طی عملیات نجات واقعی برای بیرون کشیدن معدنچیان از میان معدن فروریخته صرف شده، تنها با صرف کمی حوصله و با چرخاندن چرخ کوچک روی ماوس معدنچی‌ها را یکی پس از دیگری به روی زمین می‌کشانند.

 این بازی رایانه ای که به مناسبت بزرگداشت این عملیات نجات تاریخی ساخته شده، بر روی وب سایت رسمی "آژانس طراحی تعاملی شیلی" در اختیار کاربران قرار گرفته است.

کد خبر 118456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز