همشهری آنلاین: خراشیدگی، رگ به رگ شدن شانه و آسیب‌دیدن قوزک پا و پا صدماتی است که کودکان در حین انواع وررش‌ها ممکن است دچار آن‌ها شوند. اما آیا می‌دانستید که این آسیب‌ها ممکن است به سراغ ورزشکاران مجازی هم بیاید؟

nintendo wii

یک پژوهش جدید که این ماه در کنفرانس سالانه آکادمی متخصصان اطفال آمریکا ارائه شد، می‌گوید وانمود کردن انجام یک ورزش می‌تواند به اندازه انجام واقعی آن به فرد فشار جسمی بیاورد.

در حالیکه وسائل بازی‌های اینتراکتیو یا دوسویه مانند بازی فوق‌العاده محبوب بالون نینتندو Wii رواج پیدا می‌کنند، آسیب‌های ناشی از آنها خود را نشان می‌دهند- و این آسیب‌ها محدود به بازیکن اصلی نمی‌شوند، ‌تماشاچیان را هم باید به حساب آورد.

بر اساس این بررسی بازی‌‌های ویدئویی در فاصله سال های 2004 تا 2009 باعث 696 مورد آسیب بدنی شده بودند.

این پژوهشگران در بازبینی داده‌های "سیستم ملی نظارت بر صدمات الکترونیکی" در مورد آسیب‌های ناشی از بازی‌های ویدئویی دریافتند که سن میانگین بازیکنان آسیب‌دیده 16.5 سال است. اکثریت صدمات - 604 مورد- ناشی از بازی‌های ویدئوی معمولی بود و 92 مورد آنها هم به بازی‌های دوسویه مربوط می‌شد.

تعجبی ندارد که در مقایسه با آسیب‌های ناشی از بازی‌های ویدئویی معمولی، آسیب‌های بازی‌های ویدئویی دوسویه در موارد بیشتری شانه، قوزک پا و پا را درگیر کرده بودند. تماشاچیان هنگام مشاهد بازی‌های دوسویه نیز نسبت به بازی ویدئویی معمولی، با احتمال بیشتری ممکن است ضربه بخورند.

بنابراین در حالی که ممکن است تصور کنید بازی با نینتدو Wii راحت ترین برای مشغول نگه داشتن بچه ها هنگامی است دارید شام را آماده می‌کنید، پاتریک اوتول، سرپرست این تحقیق می‌گوید: اینکار را نکنید.

او توصیه می‌کند کودکان زیر 10 سال هنگام انجام یا تماشای بازی‌های کامپیوتری تحت نظارت باشند "تا از آسیب‌های تماشاچیان بازی، که در بازی‌های دوسویه شایع‌تر است، جلوگیری شود."

Time.com

کد خبر 118405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز